onsdag 13 januari 2010

Ryggfix & körkortsprat.

Det var ett bra tag sen jag var hos Naprapaten sist och idag var det dags igen. Ryggen är som den är och efter konstant växande värk så fick jag boka ett besök igen. Men man skäms ju lite för man har ju inte skött sina övningar ordentligt. De första månaderna var jag duktig och gjorde mina övningar varje kväll, men sen blev det mer sällan. Men jag hade i och för sig värk då oxå, men inte samma värk som jag haft nu.
Bland det första han frågade var om jag följt råden han sa sist om att inte sitta med benen i kors. Kunde ju inte säga ja, för där satt jag ju på stolen med benen i kors. Det var bara att sätta sig ordentligt.
Det gör ju så satans ont när han masserar upp musklerna och speciellt på högra sidan där det gör ont. Man blir helt svimfärdig och illamående när man ligger där. Känner mig fortfarande lite illamående faktiskt. När han knäcker till känns ju knappt, men när han gör övningarna är det ju bara att bita ihop för det gör ju oxå så ont.
Han sa att jag hade ett väldigt ovanligt fel och han försökte komma underfull med vad det kan vara för rörelser jag gör så det kommer tillbaka på samma ställe hela tiden.
Så jag ska dit nästa vecka och kolla upp det igen och sen var jag "tvungen" att boka tid till en sjukgymnast för att få ett bra träningsprogram att göra hemma.
Han tyckte även det var en bra idé att gå på lite massage då och då.
Alla dessa besök blir inte billigt precis, men hellre det än att gå med konstant ryggvärk.
Nu känns det lustigt i ryggen och har lite ont, men det är ju för att ryggen ska vänja sig vid en annan ställning helt plötsligt. Sen fick jag inte lyfta eller egentligen göra någonting efteråt. Lätt att säga till en som ska tillbaka och jobba och sen hämta barnen på dagis... Men jag har tagit det så lugnt jag kunnat iallafall.

Idag hämtade jag barnen på dagis och trots att dom var nyvakna så var de glada. Annars brukar det vara tjurigt från det att jag kommer och en bra stund efteråt. Så idag kunde jag ta det lugnt på dagis och slapp en strid med påklädningen av barnen. Skönt.

När jag ska ta ut Casper ifrån bilen så pekar han och frågar vad man har den spaken till.
- Det är till att växla med, svarar jag.
- Vad gör bilen då?
- Jo... den kan köra lite snabbare när man växlar. Och sen kan den backa oxå.
- Ahaaa, då vet jag det. Så kan jag köra så snabbt som pappa gör sen.
- Nja, man behöver ju inte köra så fort. Men det dröjer några år tills du kan köra.
- Ja, men om nån vecka kan jag köra.

Kram Tess

1 kommentar: