fredag 1 januari 2010

God fortsättning!

Nytt år, nya utmaningar, nya löften och framförallt nya minnen.

Mina nyårslöften brukar det skita sig med, men i år ska jag minsann ta mig i kragen och uppfylla dom (säger man väl varje år i och för sig...hihi)

Löfte nr1: Träna! Jag ska säga upp mitt träningskort för att jag inte har utnyttjat det alls de senaste 4-5 månaderna. Men nu till våren ska jag ta upp cyklingen och löpningen på hemmaplan så att säga. Det är steg nummer 1 och jag känner mig motiverad och kommer ge mig ut så fort snön försvinner.

Löfte nr2: Planera! Jag är en väldigt dålig planerare. Vare sig det gäller tiden här hemma att gå ihop eller det gäller vad man ska äta nästkommande dagar. Det blir bara stress och oro inför mycket onödigt. Så därför ska matsedel införas och jag har bestämt att jag och Andreas ska varje vecka gå igenom vad som ska göras näskommande vecka. Listor, listor och åter listor ska skrivas!

Löfte nr3: (som jag vet kommer brytas den närmsta veckan, men men man får väl försöka): TA DET LUGNT! Jag har väldigt svårt för att ta det lugnt när jag är hemma och kan bara inte sätta mig ner i soffan och titta på tv med barnen. Är dom lugna och sitter och tittar på tv så passar man på att göra något egentligen helt onödigt för stunden, som t.ex. plocka iordning, städa, fixa tvätt eller diska. Sånna saker man kan vänta med och hjälpas åt med när Andreas kommer hem. Jag behöver helt enkelt sitta ner på mitt lilla arsel, umgås mer med barnen och låta det vara lite stökigt i hemmet utan att störas av det ibland!

Igår var det ju nyårsafton och på dagen tog vi det lilla lugna och lekte.
Vid 18-tiden kom vi till min bror och hans familj. Där tillbringade vi hela kvällen med trevligt sällskap och god mat. Barnen lekte bra tillsammans och de hade nog några sockerkickar under kvällen.
Barnen såg fram emot fyrverkerierna och efter förra året så trodde jag att Casper inte skulle våga ge sig ut. Men han var den som såg fram emot det mest och när vi väl kom ut så tyckte han att det var riktigt roligt och tittade överallt på alla fyrverkerier. Clara var lite trött och tyckte att det lät lite högt även om hon hade hörselskydden på sig. Men även hon tittade på fyrverkerierna. Och för Tony och Annas son var det första året han såg på fyrverkerierna och han var nästan lyrisk. Han tyckte det var riktigt roligt och hoppade, studsade och pekade.
Vid 01-tiden kom vi hem och barnen somnade i bilen på vägen hem.
Vi la oss direkt i säng och hoppades på sovmorgon...

...Det blev ingen jättesovmorgon som vi hoppats på men iallafall en liten. Barnen vaknade vid 8:30 och var egentligen fortfarande väldigt trötta. Så idag har det varit lite småtjurigt här hemma. Resten av dagen blir lugn och jag hoppas kunna få nånting gjort av det jag tänkt iallafall.

ÖNSKAR ALLA EN GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!


Vårat hus
Andreas var ute och tog några kort nu när huset ser så mysigt ut med belysningen


Här står vi och väntar på att fyrverkerierna ska börja

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar