lördag 23 januari 2010

Kräsna barn och VUXEN

Då barnen, speciellt Casper är väldigt kräsna när det gäller maten så tänkte jag att jag skulle göra det lite roligare. Så jag blandade i lite karamellfärg i moset och plötsligt blev det "rosa monstermos". Sen gjorde jag en liten gubbe av köttbullar och grönsaker. Det blev populärt och dom skrattade när dom såg det på tallriken. Och utan att man behövde tjata så smakade faktiskt Casper moset oxå och åt upp en hel del av det. Clara åt t.o.m. två portioner med mos. Det var en lyckad måltid utan tjat och gnat. Härligt.


Den rosa Monstergubben

Idag hade jag planerat att vi skulle ha Texmex soppa med majschips till lunch och Andreas tyckte absolut inte om min idé. Han hatar soppor och gick här och fnys hela tiden, men jag tyckte att han får minsann äta det jag serverar. Behöver jag säga att han åt upp hela sin portion och ville t.o.m. ha mer. Så roligt när man lyckas helt enkelt. Barnen tyckte oxå det var gott. Så denna kommer jag att göra fler gånger. Supergod!

Nu är det dags att göra barnen redo för snart ska vi iväg på kalas och fira Jonathan som fyllde hela 2 år i måndags.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar