söndag 3 januari 2010

Barnfri helg

Helgen har varit lugn. Ovanligt lugn. Lördag-söndag var vi nämligen "barnfria". I fredags ringde mormor och sa att dom tänkte ha barnen lördag-söndag. Jag tyckte det lät som en bra idé.
Så vid 13-tiden igår lämnade jag av barnen där.
Först tog jag och Andreas det lite lugnt och sen satte vi igång att rensa i barnens rum. Slängde en massa småsaker som dom aldrig leker med och som bara ligger och skräpar ner. La undan gamla leksaker och städade iordning lite. Så nu ser det så fint ut och det känns som att dom har lagom mycket saker. Känns kanske inte så imorgon när alla sakerna kommer ligga på golvet, men men det är en annan sak.

På kvällen igår kunde vi inte bestämma oss vilken mat vi skulle ha, så vi åkte istället in och köpte pizza. Vi åkte faktiskt båda två. En sak som man inte annars kan göra med barnen hemma. Innan barnen kom så åkte vi alltid båda två. Även om det bara var för att handla en liter mjölk eller köpa pizza. Så det var lite mysigt.
Vi har ju lämnat barnen hos barnvakter innan när man ska iväg men inte när vi bara har varit hemma. Så det var en annan upplevelse.
Sen tittade vi iallafall på film. Var ändå ganska trötta så vi la oss tidigt ändå.

Idag blev det sovmorgon. Jag vaknade till och från på morgonen och vid 10:20 gick jag upp. Kände mig lite förkyld och ont i halsen så jag satte mig i soffan med varm choklad och tittade på tv. Andreas gick upp 1½ timme senare.
Sen satte vi igång med att rensa och göra iordning i skåpen i matsalsrummet. Andreas fixade sin sida med alla kontorssaker och jag tog andra skåpet med böcker och småsaker. Jag fixade och sorterade mina scrapbooksaker så nu har de ett par egna hyllor.

Strax innan 15:00 åkte vi båda två och hämtade två trötta barn hos mormor och morfar.
De hade haft det riktigt skojigt. De hade busat, badat, ätit tortilla, tittat på film, åkt pulka och myst.
Så när ni kom hem blev det att ta det lugnt framför tv:n för deras del. Så dom kunde vila lite...hihi
Ett STORT tack mormor och morfar för denna helgen!!!

Nu ska ni inte tro att vi inte saknat barnen för visst har det varit nästan för tyst och lugnt här hemma. Men det var så behövligt att bara vara hemma själva och bara "vara". Det behövs sånna helger ibland och jag tar tacksamt emot det.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar