onsdag 6 januari 2010

Slut på semestern

Den 2½ veckors semester tog slut igår då jag började jobba igen.
Jag hade delad tur och tycker jag hann med en hel del faktiskt. Jag åkte och sa upp mitt medlemskap på Medley, handlade, satte in våra och barnens julklappspengar på banken, lämnade tillbaka filmer, hem och elda upp i det kalla huset, sova en halvtimme, titta på Oprah, började förbereda mina scrapalbum och scrappade ett gratulationskort. Sen var de 5 timmarna slut och det var dags att åka tillbaka till jobbet i det hatade snöovädret.

Idag skulle jag jobbat 14 timmar men tog semester då vi skulle på kalas hos barnens kusin Harry.
Var hos dom vid 12:00 idag och det bjöds på lunch. Till barnens stora glädje var det deras favoritmat tortilla. Barnen brukar äta ganska dåligt när vi är iväg hos folk, de har ingen ro i kroppen att äta. Men nu satt dom minsann ner en lång stund och åt med god aptit.
Vi åkte därifrån vid 17:30-tiden och hoppades att barnen inte skulle somna i bilen på väg hem så de skulle somna lite senare. Men efter en sån här dag med lek, bus, ännu mer lek och bus så gick det inte att hindra dom från att somna. Efter att dom sovit i över en halvtimme så var vi beredda på att dom inte skulle vilja lägga sig med en gång. Men det gick bra och de somnade i sina sängar 18:30. Tror aldrig dom har lagt sig såhär tidigt.

Sen tänkte vi att vi skulle slappna av, men så blev inte riktigt fallet när det ringde ett samtal från en man...
Men den historien får jag ta sen när det ordnat upp sig och vi vet lite mer.

Imorgon är det dags för en 15 timmars jobbdag så alldeles strax är det dags att säga hej till John Blund.

Kram Tess

1 kommentar: