fredag 8 januari 2010

Tandläkarbesök

När Casper vaknade på morgonen så såg man med en gång att något hänt med mun/tand. Han hade en liten fläskläpp och hans vänstra framtand stod ut lite. Tänderna såg inte ut som dom brukar helt enkelt. Andra ser det säkert inte, men själv såg man det direkt.
Jag frågade honom om gårdagen. Vad som hade hänt när han slog i tanden och vem av fröknarna som hjäpte honom. Frågade Clara likdant. Det blev samma svar.

Det kom fram att det hade hänt på morgonen på öppningsavdelningen och det var fröken P som hjälpt honom. Alltså innan de gått över till sin avdelning. Och det var inte en fröken som är på deras vanliga avdelning, Kotten.
Jag ringde till Kotten och frågade om de hade fått nån information om att han ramlat och slagit i tanden. Det hade dom tydligen inte.
Så otroligt dålig kommunikation tydligen!!!

Iallfall så ringde jag tandläkaren och vi fick komma dit vid 12:00. Medan jag och Casper var inne hos tandläkaren så var Clara i väntrummet och lekte och pratade med städtanten...hihi
Casper var duktig hos tandläkaren och berättade vad som hänt och lyssnade på tandläkaren när hon sa vad han skulle göra. De tog en bild på tanden och kände lite på den. Den var lite lös, men det var ytterst lite och den kommer att läka tillbaka.
Men nu är det dokumenterat och jag ska anmäla det till försäkringsbolaget ifall det blir någon missfärgning eller något annat i framtiden.

Är flera som frågat om den där mannen som ringde häromdagen. Det är fortfarande pågående och jag vill därför inte skriva ut det riktigt ännu.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar