onsdag 20 januari 2010

En vecka

Ja, ja, det var en vecka sen jag skrev. Känns inte som det för tiden har gått så fort så jag kommer knappt ihåg vad som hänt eller vad vi gjort.

Men i lördags var iallafall jag, Tony, Anna, mamma och Emma på Gekås i Ullared. Tony och Anna skulle dit och var snälla och fråga om vi andra ville med. Självklart ville vi det. Jag skulle egentligen jobbat halva dagen, men min kära kollega var snäll och bytte med mig.
Jag skulle egentligen inte ha så mycket. Barnen behövde inga kläder och inga leksaker heller. Så jag tänkte att det skulle nog gå bra att inte handla så mycket.
Men som vanligt när man är där så slinker det ju ner en, två, eller okej... flera saker som man egentligen inte behövde köpa men bara ville.
Jag hitade ett par fina plagg till barnen, några till mig själv, några heminredningssaker, dockkläder, riddarsköld och annat smått och gott. Casper har även klagat på att han faktiskt inte fick nån bärgningsbil eller nån dumper av tomten (då vi tycker att han har hela rummet fullt av alla andra sorters bilar utom just dessa då), så jag hoppades att en liten legobärgningsbil skulle gå lika bra. Så en sådan slank ner i vagnen oxå. Tydligen så dög iallafall då han har haft den och sovit med nu dessa nätter.
Så kalaset gick ändå på strax över 3000 och själv tycker jag inte det var så farligt, men sambon har en annan åsikt...hihi

I söndags jobbade jag då hela dagen istället för halva i och med bytet med kollegan.
Oturligt nog så sträckte jag mig ordentligt i högra skuldran/axeln när vi var ute på promenad.
Kände av det sen på eftermiddagen och skrev med en gång en arbetsskaderapport fall i fall.
Sen på natten så kunde jag knappt sova nånting. Jag hade så ont och visste inte hur jag skulle ligga riktigt. Sen var det ju inte bättre p.g.a. förkylningen jag åkt på oxå.
Som tur var så var både jag och Andreas lediga på måndagen så jag fick sovmorgon.
Så resten av måndagen blev lugn då jag både hade ont i axeln och att man gick hemma och snorade och mådde allmänt risigt.

Idag var axeln mycket bättre och efter dagens besök hos naprapaten igen så är det mycket, mycket bättre.
Han fixade till det "sista" i höften och sen tog han och knäckte till axeln oxå.
Det låter sånt fruktansvärt när det knakar, men skönt efteråt är det ju.
Så nu blir jag bara öm i några dagar och jag ska följa mina övningar så hoppas jag att ryggen och höften blir bättre och att jag slipper fler besök dit.
Dock ska jag till sjukgymnasten på måndag så jag kan få ett träningsprogram att göra hemma nu när jag sagt upp mitt medlemskap på simhallen.
Min tanke var ju att börja springa när snön försvinner och våren kommer. Men min naprapat förbjöd mig. Jag ska inte springa för det belastar ryggen när jag har det problemet jag har. Så där sprack min lilla idé. Men cykling är bra så min träningscykel som jag fick för 2 år sedan och som använts typ 3 gånger ska nu åter tas i bruk.

Idag jobbade jag bara morgonen och när jag hämtat barnen ska vi ta en stund i soffan, framför tv:n och käka lite släta bullar (Casper älskar dom).

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar