måndag 8 februari 2010

Barndop och drömmar

I lördags var vi på barndop i Halmstad. Det var min kusins barn som döptes.
Barnen var duktiga hela tiden och inte det minsta tjuriga trots att de inte sovit något på vägen. Annars brukar dom somna lite i bilen. Vi åkte i och för sig redan vid 10-tiden och sen stannade vi även till i Ljungby för att äta lite på McDonalds.
Men dom var som sagt väldigt duktiga och satt stilla under dopet. Det var väl bara Casper som kommenterade i stort sett allting han såg och allt som hände. Viska får man göra sa jag, så det gjorde han iallafall.
Barnen är ju väldigt fascinerade av kyrkor och "skriker" till så fort man kör förbi en kyrka och undrar om dom har varit i den kyrkan. Det är väl för att de oftast har lite höga torn som gör att de tycker det är fascinerande, antar jag.
Barnen är ju, som jag nämnt innan, väldigt dåliga på att äta när man är borta. Men till barnen hade de gjort pannkakor och det är ju alltid populärt så det kunde dom sitta stilla och äta. Det tyckte jag var en bra grej faktiskt.
Det var bara två andra barn där, men de var större, men Casper och Clara busade och sprang hej vilt ute i korridoren och var inte uttråkade för det.
Vi var hemma vid prick 18 och trots att barnen sov 40 min i bilen så somnade dom direkt efter vällingen.

Casper och Clara spelar pianot som stod i församlingshemmet.


Halmstad... Jag gillar Halmstad. Jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att flytta dit faktiskt. Jag vet inte varför men jag har alltid tyckt att Halmstad är en mysig stad.
Helst av allt skulle jag vilja köpa en sommarstuga där, men tyvärr fattas det ju en viktig grej. D.v.s. pengar. Men jag får väl lov att drömma ett bra tag till. 

Igår jobbade jag halva dagen och efter jobbet åkte jag och handlade och köpte några vintervantar. Det är ju lite utplockat med vintervantar nu, men jag lyckades hitta några på Kappahl iallafall. Vantarna försvinner ju hela tiden och jag vet inte hur många som försvinner på dagis och som inte kommer tillbaks trots att man är noga med att namna allting. Men nu hoppas jag att dom kan hålla reda på dessa tills vintern är slut iallafall. 
Sen hittade jag även 2 byxor till Casper och ett par byxor till Clara. Clara är ju bestämd med sina kläder och i och med att hennes favoritfärg är rosa så fick det bli ett par helrosa byxor. Hon har satt på sig dom idag iallafall...hihi

Idag är jag ledig och jag har redan hunnit med mycket tycker jag. Plockat in en massa kläder, plockat iordning i sovrummet, fixat hyllorna i tvättstugan/groventrén, scrappat lite, ätit frukost och klockan är "bara" 10:15. Detta brukar jag inte hinna på en hel dag ibland, men idag har jag tydligen fått energi så jag får väl passa på att fixa medan den är kvar.


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar