söndag 28 februari 2010

7 dagars huvudvärk

Denna veckan har jag varit väldigt trött, småirriterad och jag är nu inne på 7:e dagen med huvudvärk. Ibland är det vanlig huvudvärk och ibland migränvärk. Men jag har lyckats hålla den någorlunda under kontroll, men det är ju inte kul att ta tabletter hela dagarna för att klara sig igenom dom. Det är inte alls roligt och jag är så trött på det. Men det har oxå varit väldigt mycket denna veckan, känner mig stressad, barnen är förkylda och Casper är väldigt hostig. Men hoppas att nästa vecka blir lugnare och huvudvärken försvinner.

I fredags kunde jag övertala Andreas att åka till Ikea för att köpa bl.a. hyllor att ha vid datahörnan. Så hela familjen åkte dit.
Det slutade med att vi stod vid hyllorna på Ikea och kom på att vi inte alls skulle köpa några hyllor. Vi ändrar om lite här hemma och tar ner hyllorna vi har i allrummet uppe och flyttar ner dom till datahörnan istället.
Men vi hittade en hel del annat smått och gott såsom lite dekorationer, pysselbord till Clara, lampa till Casper, nya ramar till minnesväggen (som jag skulle gjort för längesen, men inte orkat måla de ramar jag redan köpt) och sedan är det dom obligatioriska ljusen som alltid följer med.
Jag kom även på en idé om att måla lila i hallen här nere. Hittade många fina lila tillbehör och färgen var en riktigt fin plommonlila. Så lila färg ska snarast inhandla. Det hinner jag nog måla nån dag nästa vecka.

Igår jobbade jag till 15:00 och jag åkte direkt och hämtade Andreas och barnen och vi åkte vidare till Andreas föräldrar för att fira barnens farfar som fyllt år.
Idag är det jobb från 15-22 som gäller.
Imorgon är både jag och Andreas lediga och jag hoppas på att kunna pyssla här hemma och ändra om lite i barnens rum och ändå kunna ta det lugnt.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar