fredag 19 februari 2010

Överraskning!

Häromdagen fick jag inspiration till en överraskning av en jobbarkompis som gjorde en överraskning till sina barn.
Jag och barnen gjorde det till Andreas. Men den blev inte lika bra som jag hoppats på. Men det var p.g.a. att snön förstörde det lite, men, men...
Men iallafall så gick jag ut på eftermiddagen för att skotta och bygga upp en liten soffa och en liten ring så det blev som ett litet rum. Barnen var inne med min syster och hennes pojkvän medan jag höll på med detta.
Sen började det snöa som tusan och där tänkte jag att då skiter jag i det. Tanken var nämligen att grilla där när Andreas kom hem. Men sen så tänkte jag att det får bli som det blir och vi skulle bara ut iallafall.
Jag poppade popcorn och hällde upp lite chips istället. När jag visste att Andreas var påväg hem så gick jag och barnen ut och fixade det sista inför överraskningen.
Vi satte upp en massa ljus i snön och sen tog vi ut popcornen och chipsen och satte oss i soffan i väntan på Andreas.
Vi hade skrivit en lapp på dörren att han var välkommen ut till restaurangen på baksidan. När han kom så satt barnen och skrek
-Överraskning pappa!
Och överraskad blev han. Han tyckte vi gjort det jättemysigt och blev så glad. Vi satt en stund och åt av popcornen som var kvar (barnen hade ju hunnit äta upp i stort sett alla chips redan). Det blev ingen grillning p.g.a. snön men det var så mysigt ändå och vi sa att om det är uppehåll på söndag så ska vi grilla då istället. Men vi gick in och kokade lite korv och åt iallafall. Barnen var lite trötta oxå då Andreas inte kom hem fråån jobbet förrän efter halv åtta. Nu har de precis somnat och klockan är 20:55.
Det blev inte som vi tänkt oss med grillningen så blev det ändå en mycket lyckad och mysig överraskning!


Här sitter dom i den egendesignade soffan och väntar på pappa

Nu har pappa kommit och tar detta kort på mig och barnen


Sen har vi haft en liten bakdag idag. Barnen, Emma och Emil gjorde chokladbollar och jag bakade muffins.
Det ska bli till kalaset imorgon. Släkten ska fira mig då jag fyller 27 år på måndag.

Nu blir det att sätta sig en stund framför tv:n och koppla av innan det är dags för sängen.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Å vad mysigt ni gjort, man ska ta vara på snön..... lycka till med grillningen!!!!!!!! kramkram

    SvaraRadera