tisdag 9 februari 2010

Fullspäckad dag

Idag har varit en dag med mycket på schemat.
På förmiddagen åkte jag och barnen till frisören, där vi skulle klippa Clara. Hennes hår växer supersnabbt så jag bad frisören ta en bra bit på längden. Hon klippte nästan 10cm och nu är det lite nedanför axlarna och det känns lagom. Jag visste redan vad Andreas skulle säga om det när han kom hem.
-Är det inte lite kort?
Men han tyckte ändå det var fint...hihi
Clara satt stilla i frisörstolen och Casper lekte med några leksaker under tiden.
Redan igår när vi beställde klipptiden sa Clara att hon ville ha blå färg i håret och idag hon hade inte ångrat sig så blå färg blev det. Konstigt nog så valde hon inte rosa. De fick båda en varsin klubba när vi skulle åka.

Sen åkte vi vidare in till min kompis Martina där vi åt middag, tittade på film och umgicks.
Åkte sedan och handlade lite scrapbookpapper och sedan handlade vi lite choklad och blombukett till det besök vi skulle göra sen.

Så direkt vidare till barnens gammelmorfar som fyller 84 år idag.
Där var även mormor, Emma och min morbror och sedan kom även min bror T, A och J. Där fikades det och barnen var hyperaktiva. Svårt att få dom att sitta stilla och inte busa. Det märktes att dom var trötta.
Sedan var det direkt hem och äta välling. Barnen var rikigt trötta och somnade utan protester.

Nu har jag tränat lite Core och det är skönt. Det skönaste är ju att träningen sker i vardagsrummet framför tv:n. Bra att ha träningsdvd hemma så slipper man åka iväg iallafall.
Nu blir det lite scrapbooking igen tror jag.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar