tisdag 13 april 2010

Blivande konstnär?

Igår skulle Andreas varit ledig. Så blev inte fallet för hans chef hade tydligen tagit semester (som om han inte visste att detta var Andreas långlediga helg) och det är en hel del på jobbet nu. Så Andres jobbade som sagt igår, men förhoppningsvis blir han ledig på fredag iallafall... och då jobbar jag morgonen, men men...
Så jag fick lämna över barnen till mormor som som tur var kunde passa barnen till Andreas kom hem. Jag skulle nämligen iväg och fira en jobbarkompis som fyllt 60.
Nästan alla på jobbet överraskade henne. Vi hade fixat så att det var bara vikarier som jobbade på kvällen. A-M trodde att hon skulle jobba kvällen, men vi hade ju självklart satt in en vikarie för henne oxå. En annan jobbarkompis E kom och kidnappade henne. E:s man har motorcykel och för första gången i A-M liv så fick hon åka motorcykel en fin liten runda för att sedan hamna hos en annan jobbarkompis L. Där var vi alla resten av kvällen. Gick lite tipspromenad, åt smörgåstårta. Vid 19-tiden kom det en florist och A-M som är väldigt förtjust i blommor fick binda en egen blomsterbukett, göra ett eget arrangemang och sen göra ytterliggare en liten fin nätblombukett. Det märktes att hon verkligen uppskattade allt detta vi gjorde och det var riktigt roligt att se. Och det är hon så väl värd!
Många drack inklusive A-M då vi hade pratat med hennes dotter, så hon kunde sova hos dom. Jag drack dock inte jag eftersom det alltíd blir att man kör då man tyvärr bor lite utanför stan. Det är alltid roligt att se när alla andra dricker och har tequilarace när man själv är helt nykter. Man skrattar gått åt dom.
Jag och de som var kvar sist åkte hem vid 22:50 så jag var faktiskt lite trött idag. Som tur var hade jag bara lite möte mellan 9:15-11:15. 

Efter mötet idag åkte jag och barnen till Martina på lite besök. Vi lekte lite ute på lekplatsen, åt lunch, pratade och gick till 4H gården för att kolla in djuren.
Barnen har aldrig varit på 4H gården så jag tyckte det var en bra ide att gå dit då Martina bor endast 4 minuters gångväg därifrån. Dom tyckte det var kul att klappa och mata kaninerna, getterna och hästarna. Så det var trevligt. Sen fikade vi hos Martina innan det var dags för hemfärd.
Clara är verkligen inne i en ritperiod nu och ritar mest hela tiden. Det gjorde hon även hos Martina så fort hon fick chansen. Hon är verkligen duktig, så jag tog faktiskt några bilder på de bilder hon ritade hos Martina idag.

En elefant

En flygande drake och hon har skrivit ordet "hej"

En delfin som hoppar


Visst är hon duktig min lilla dam?!?!

Kram Tess

2 kommentarer:

  1. De trorjag att hon uppskattade den fina uppvaktningen. Vad fint Clara har börjat rita.M.V.H mormor

    SvaraRadera
  2. Oj ja jag kan tänka mej att det var kul att se på.....hihi...Men nästa gång så kan du djojna oss o jag kan skjutsa hem dej för nåt mer teuqilarace för mej blir det inte....på ett tag iaf...haha
    kul o lyckat var det!!!!!
    kramkram

    SvaraRadera