måndag 26 april 2010

Ett avslappnade besök och en färdig lekstuga

Igår var det en riktig vårdag så det var utelek som gällde hela eftermiddagen.
Vi åt en tidig och lätt lunch för att sedan gå ut och fixa lite. Andreas spolade av lite utemöbler och jag fortsatte att måla lekstugan. Sedan satte vi igång grillen då vi bjudit mormor, morfar och Emma på lite grillning. Det var riktigt mysigt och vi åt självklart på altanen.
Efter det blev det jordgubbar och glass. Kändes nästan som sommar. Härligt.

Idag var inte en lika härlig dag. Jo, utomhus var det väl ganska varm och skönt, men jag var aldeles för nervös för att uppskatta detta. Så jag satt inne hela förmiddagen och tog det lugnt. Barnen är inne i en måla-period just nu så dom kan måla hela dagarna. Detta gjorde dom även idag vilket var skönt. Så jag kunde ta det lugnt och Andreas har suttit hemma och jobbat hela dagen.
Dock fick han ta en paus efter middagen då jag tyvärr hade ett besök hos tandläkaren. Det var en visdomstand som skulle dras ut. Jag var inte glad över detta. Men från förra besöket så fick jag ju 2 tabletter stesolid att inta 1 timme före. Så det gjorde jag självklart. Vet inte vad jag hade väntat mig egentligen, men jag tyckte inte att jag kände mig speciellt lugn ändå. Jag var ändå lika nervös.
Men när jag sen kom till tandläkaren så kändes det helt okej. Jag satte vid i stolen och han skulle ge mig bedövning. Då insåg jag att jag var faktiskt lugn och avslappnad i kroppen. Men bedövningen gjorde riktigt ont och det kom faktiskt nån liten tår och hjärtat slog dubbelt så fort. Sen fick jag iallafall vänta i några minuter på att bedövningen skulle verka riktigt. När han väl kom och skulle dra ut tanden så gick det riktigt bra och det tog bara 3 sekunder eller nått.
Jag fick ligga i knappt en kvart tills det slutade blöda. Vid de andra besöken har jag varit så spänd och hade fått panik om han sagt att jag bara skulle ligga i stolen i 15 minuter med en slang i min mun. Jag spänner alltid käken så det känns som att man ska få kramp. Men inte idag. Jag var så lugn och min käke var inte det minsta spänd och jag kunde ligga med slangen i min mun i en kvart utan problem.
Tack för att det finns sånna bra avslappningsdroger!...hihi

Medan jag var hos tandläkaren så var barnen och tittade på domkyrkan. Dom är lite faccinerade av dessa stora byggnader och tyckte det var roligt. Dom har velat titta närmare på flera kyrkor, men jag är lite anti kyrkor och sätter helst inte min fot i en kyrka om jag inte tvunget måste, typ som på dop eller bröllop. Tycker inte om kyrkor helt enkelt...
Sen hann dom gå en stund till lekparken i Linnéparken för att springa av sig.

När vi sedan kom hem så satte jag direkt igång med att slutföra projektet lekstugan. Så nu är den färdigmålad och möblerad. Bara gardinerna som ska sys. Det ska göras inom dom närmsta dagarna.
Egentligen skulle lekstugan behövas målas en gång till men den får faktiskt duga såhär. Den ser bra mycket bättre ut nu än vad den gjorde innan ändå.
Barnen var ute och lekte medan jag gjorde lekstugan färdig och Andreas fortsatte att jobba...

Ikväll blir det bara att slappa framför tv:n. Skönt!


Lekstugan i stort sett färdig.
Lite gardiner och småplock kvar

Dockhörnan

Casper häller upp kaffe

Självklart en egen liten blomlåda utanför oxå

Kvällsmat på altanen

En kaka gick ju gladeligen ner efter kvällsmaten såklart

Såhär skönt ligger Casper när han lyssnade på musik på förmiddagen


Kram Tess

1 kommentar:

  1. Va mysig lekstugan blev. Vilken tur att det gick bra hos tandläkaren!EMMA OCH JAG HAR VARIT OCH HÄLSAT PÅ ANNKRISTIN,EMMA ÖVNINGSKÖRDE BÅDE DIT OCH HEM.

    SvaraRadera