måndag 5 april 2010

Påskhelgen

Påskhelgen har varit en lyckad helg. Har hunnit med en hel del och umgåtts med släkt och vänner.
I fredags var vi då hos mina föräldrar och firade min mormor som fyllt 85år. Barnen fick ett par påskägg av mormor och morfar och av Tony, Anna och Jonathan.
På lördagsmorgonen klädde barnen på sig och vi gick ut och letade upp de påskägg som Påskharen hade lämnat lite varstans i trädgården.
Sedan tog vi tag i lite trädgårdsarbete. Eller ja, Andreas och morfar rättare sagt. De klippte ner den nästan vildvuxna häcken så nu blir det insyn. Men den växer så otroligt snabbt så den kommer nog se fin ut sen när den växer upp igen. Jag, mormor, Emma och Emil passade på att gå en långrunda med hunden Nicce, medan barnen var ute och lekte när Andreas och morfar höll på och fixa där ute. Det var så otroligt skönt att gå en långrunda i solen.
Igår förmiddag fick vi besök av min kompis Johanna från Halmstad. Pratade lite och fikade. Mycket trevligt.
Efter maten åkte vi in och tvättade båda bilarna. Det behövdes verkligen kan jag ju säga.

Igår när vi skulle gå och lägga oss så tittade jag på klockan och hon var 22:22. Man ska ju önska sig något när klockan visar jämnt. Så jag önskade mig en god nattsömn. Den önskan slog tyvärr inte in...
Klockan 01 inatt hördes en hes stämma i allrummet. Casper hade svårt att andas och krupphosta. Det var bara att ge honom hans mask och kruppmedicin. Andningen blev genast bättre. Andreas satt med honom vid fönstret en stund så han fick andas lite frisk luft. När allt lugnat ner sig så somnade han gott jämte mig.
Men vi fick iallafall lite sovmorgon för han vaknade vid 8:30 och Clara vaknade strax därefter. Hans hosta var i stort sett som bortblåst och barnen lekte så fint tillsammans så jag och Andreas låg kvar och drog oss en stund innan frukosten.
Idag blir en dag med lite annat fix. Jag ska kolla igenom barnens garderober för att se vad dom behöver nu till våren/sommaren och rensa ut de urväxta kläderna. Skulle egentligen behöva göra likadant med mina kläder, men det får vi se om tiden tillåter först.


Glada över att dom ska leta påskägg

Hittade först ett litet påskägg, med lite godis i

Hittade sen ett större, med en varsin tröja i

Ser ut som han ska springa iväg snabbt så ingen tar det.

Hittade ytterliggare ett bakom lekstugan, med necessär och tillbehör i.

Traktorn har äntligen töat fram och kan köras igen

Clara städar bilen invändligt medan pappa fixar utsidan

I morse såg det ut såhär. De hade byggt ett fint legohus tillsammans.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Det tyckte dom väl va roligt att leta efter påskäggen.Synd att casper har blivit sjuk igen, hoppas han krya på sig snart.Från mormor

    SvaraRadera