lördag 10 april 2010

Stopp i näsan

Igår hade vi en liten "händelse" här hemma. Casper klagade på att han hade ont i näsan på förmiddagen. Han snörvlade upp väldigt mycket vad jag trodde var snor och sa då att han hade ont. Jag trodde att han kanske petat i näsan och fått nått sår eller att han var lite torr i näsan. Och han sa ingenting när jag frågade om han petat i näsan eller nått sånt.
Senare på eftermiddag när vi satt i soffan och pratade så nämnde han att han hade ont i näsan igen. Jag nämnde ännu en gång om han hade petat i näsan och kanske fått ett sår.
- Har ett russin i näsan.
- Vad sa du???!!!???!!!
- Inget.... (och så kom han på vad han sagt och önskade att han inte sagt nått)
- Jo, jag hörde vad du sa. Har du stoppat ett russin i näsan?
- Näää
- Har du det? Man säger som det är!
- ......ah.....
Jag vet hur han nästan skämdes och ville inte alls vara med på den operation som komma skulle. Försökte övertala honom och lugna ner honom så jag kunde få ut det där jäkla russinet. Så under en jäkla massa protester från Casper så fick jag nästan hålla fast honom när jag tagit fram pincetten för att försöka få ut russinet.
Det var en jäkla massa pill, men tillslut fick jag tag på det med pincetten.
För er som inte vet så kan jag ju meddela att ett litet russin blir minst 3 gånger så stort när det stoppas in i näsan. Det sväller rejält och det var riktigt stort när det kom ut. Inte så konstigt att han hade ont.
När han stoppat in russinet är jag inte säker på. Dagen innan hade han ätit lite russin (han älskar russin) och han kan stoppat in det då. Eller så gjorde han det tidigt på morgonen för skålen stod kvar på bordet med några russin kvar. Men jag tror faktiskt att han gjorde det redan dagen innan då jag har ett (väldigt) svagt minne av att han nämnde att han hade ont i näsan redan den natten.
Men han skämdes väldigt mycket och insåg säkert direkt att det var dumt att göra så och därför skämdes han väl för att säga nått. Men sak samma för nu gick det ju iallafall bra.
"Du får inte stoppa russin i näsan Casper, du får inte stoppa russin i näsan där! Sluta upp och stoppa russin i näsan Casper, du får inte stoppa russin i näsan sisådär" ("Köttbullelåten")

Igår var Andreas inne och servade och lagade min bil. Eller ja han gjorde ju inte det själv utan han lämnade ju då in den. Det var nått med bromsarna som var sönder så vi var illa tvungna att lämna in den. I och med att det var dags för service (ett halvår för sent) så tog vi det oxå.
Det visade sig att det var bromsskivor, bromsklossar och bromsok som var sönder och detta fixades då. Nu blir man då hela 11.500:- fattigare. Alltså vilka jäkla priser rent ut sagt. Det är helt sjukt. Och då hade dom hittat ett begagnat bromsok och kört till Skir för att hämta ett begagnat bromsok som var 3500:- billigare än ett nytt. Så det var ju bra, men ändå 11.500:-!!! Där försvann mycket sparade pengar som skulle gå till semestern och till annat. Inte alls roligt, men tyvärr nödväldigt...

Nu i eftermiddags när jag kom hem från jpbbet så hade vi lite lördagsgott med lite chips och godis. Under tiden tittade vi på "Wipeout". Bra uppfostran va? Sitta och titta och håna och skrattar åt människor som ramlar och gör bort sig totalt . Barnen var dom som skrattade mest i början när de ramlade och såg lite lustiga ut.

Igår hade vi fredagsmys med tortilla och tittade på "Talang 2010". Barnen tyckte det var roligt att se på och de härmade dom. Det var en tjej som gjorde massa gymnastik konster, stod på händer m.m. Detta skulle ju barnen självklart oxå göra och visade hur duktiga dom var. Vilket dom faktiskt var. Kanske ska få börja gymnastik sedan. Sen var det några killar som cyklade med enhjulingar och hoppade över en massa pallar och sådär. Detta skulle Casper oxå visa att han kunde. Han har ju dock ingen enhjuling så han bunkrade bara upp en massa kuddar och skulle hoppa över dom. Duktig var han på det oxå.
Det är roligt nu när barnen är så stora att man faktiskt inte bara behöver titta på barnfilmer för att dom ska tycka det är roligt. Att man faktiskt kan titta på lite mer vuxenprogram tillsammans. Mys!

Har förresten fått Voddlerinvite så Voddler är efter många om och men fixat. Var lite krabb med det först, men nu funkar det.
Nu är det bara Spotify som fattas. Har inte lust att betala 99:-/månad även om det säkert är värt det för dom som lyssnar på det dagligen eller ofta iallafall. Detta gör ju inte jag, men visst det kanske jag hade gjort om jag hade haft det. Hade jag haft en egen bärbar dator så hade jag nog lyssnat hela kvällarna. Andreas beslagtar ju ofta både min stationära dator och hans bärbara på kvällarna när han sitter och jobbar och då kan jag inte lyssna på musik precis.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar