onsdag 28 april 2010

En stolt Clara!

Äntligen säger jag bara!
Clara har länge haft problem med att gå på toaletten på dagis. Hon har totalvägrat och har velat ha blöja på sig. Hon har varit blöjfri sen förra sommaren och det har aldrig varit några problem utan hon har gått på toaletten vart hon än varit. Det anda problemet har alltså varit att hon inte kännt sig riktigt trygg att gå på toan på dagis. Jag förstår henne faktiskt. Hon vill gärna inte att nån ska komma in när hon sitter på toa och där springer ju barnen på toa när de vill och tänker ju inte på att nån annan är därinne. Och det är självklart svårt för fröknarna att hålla koll på det oxå.
Men nu har det äntligen släppt. Vi har varit lite "elaka" och mutat henne. Vi har sagt att när hon är en hel dag utan blöja på dagis så ska hon få en present. Förra veckan hade hon verkligen försökt, men det hade inte gått utan tillslut hade hon velat ha blöja iallafall. Men hon har hela tiden sagt på morgonen att hon ska vara utan och hon har varit så glad över detta. Men ändå sluade det med att hon ville ha blöja på dagis.
Igår var hon iallafall utan blöja HELA långa dagen på dagis. Och Casper håller verkligen alltid koll på henne så det första han sa när Andreas kom och hämtade dom på dagis igår var -Pappa, Clara har inte haft nån blöja på sig idag! Inte på hela dan. Och Clara var så stolt och sken med hela ansiktet.
Självklart håller man sitt löfte och jag hade förberett en present till henne tills tillfället kom. Så den fick hon av Andreas när de kom hem igårkväll. Hon fick en Hello Kitty servis, som hon blev superglad över och serverade Andreas kaffe tills det var sängdags.
Casper gick självklart inte lottlös. Han har ju inte haft några toa-dagis-problem utan har varit blöjfri sen förra sommaren även på dagis. Och när Clara fick nåt så skulle ju han självklar oxå få nått ändå. Han fick en spindelmannendräkt, som han ville sova i.
Idag var hon oxå utan blöja hela dagen och jag hoppas att det släppt och att det fortsätter såhär bra.

Jag hade vela vara med när man såg hur glad och stolt hon var över att vara utan blöja. Vid sådana tillfällen vill man verkligen inte jobba kvällar. Tänkt om man hade haft ett dagjobb. Drömtiderna hade ju varit typ kl. 8-15 fyra dagar i veckan. Det får man väl fortsätta drömma om hela livet för det man väl aldrig få.
Jag kan tycka det är skönt att jobba delade turer då man faktiskt få en del egentid. Och det är skönt att vara ledig oftast 3-4 dagar i veckan och att då vara ledig vardagar.
Men att inte kunna titta på Bolibompa, prata om dagen som varit, natta och lägga barnen varje kväll är en plåga. Det enda stället jag vill vara på kvällarna är hemma hos mina barn. Tyvärr så har jag just nu inte den lyxen att ha ett dagjobb.
Så att vara ledig varje kväll och slippa jobba helger skulle ju vara en dröm. En dröm man får vänta på antar jag.

Nu är det dags för sängen för imorgon väntar ett 15 timmars pass.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Får hoppas att det går bra även i fortsättningen för henne det vore ju roligt. Ha det så bra från mormor

    SvaraRadera