tisdag 6 april 2010

Öronvirus

Vet inte hur många gånger vi sprang upp och ner för trappan igår. Casper var absolut inte sugen på att sova. Men han är inte ledsen eller så utan vill bara berätta saker som han kommer att tänka på och vill prata om. Vad han vill göra dagen därpå, vad vi har gjort på dagen, "gamla minnen" som han kommer att tänka på, vad han önskar sig m.m. Det är roligt att lyssna på, för han tänker så otroligt mycket och han kommer på så lustiga saker. Allt för att inte sova. Visst blir man lite irriterad, men vi turas om. Det är ju inte ofta det är såhär precis. Träning blir det dock när man springer upp och ner för långa trappan. Ibland önskar man att man kunde ha 4-5 trappsteg istället. Allra helst ingen trappa, men det är ju faktiskt väldigt skönt att ha en ordentlig övervåning. Speciellt när barnen blir äldre och utnyttjar allrummet där uppe mer. Och när de kommer och tar hem kompisar. Då lär det vara skönt att kunna vara här nere och dom där uppe.

Casper hade feber idag så idag blev en vab-dag. Skulle bara jobbat kvällen, men så blev alltså icke fallet. Han klagade på örat så det blev till att åka till farbror doktorn för en liten koll. Clara som oxå fick vara hemma följde oxå med. Doktorn förstod att han hade så ont, för han hade nått virus i örat. Och det hängde då ihop med krupphostan han hade i förrgår natt som då oxå är ett virus. Ingen medicn som biter på det, mer är alvedon och ipren. Så det var bara att fortsätta med det.
Senare i eftermiddags så var han ganska pigg och förhoppningsvis så mår han ännu bättre imorgon. Vi är hemma imorgon oxå.
Jag trodde att det skulle vara slut med sjukdomar och att dom haft sin dos av det för ett litet tag. Men icke.

På tal om nått helt annat så är det många som pratar om de där tjänsterna Spotify och Voddler. Jag har försökt att leta efter gratis Spotify, vilket finns, men där man måste svara på typ 100 frågor och bjuda in många vänner, som i sin tur oxå måste svara på 100 frågor. När alla vännerna sedan gjort det då kan man få det gratis. Nä tack, det har jag inte lust med. De flesta har ju ändå spotify, känns som bara det är jag som inte har det. Och Voddler är absolut inte lätt att hitta. Är som sagt efter typ alla andra, men jag skulle vilja ha dom tjänsterna.
Någon som har nån inbjudan till mig kanske?...hihi

Jag känner att jag skulle behöva åka bort ett tag. Bara komma ifrån alla hemma-måsten. Så skönt det skulle vara. Jag skulle kunna tänka mig att åka iväg själv med barnen och bo i någon stuga någonstans och bara umgås och vara. Bara för en helg. Känns som det behövs, både för mig och barnen. Synd att man inte känner nån som har en stuga man kan låna.

Imorgon är en speciell dag...
Kram Tess

1 kommentar:

  1. Spotify kostar ju bara 99 kr i månaden, ta det några månader och vänta på att du får en invite att ge bort och ge bort den till dig själv ;-) Sen kan du avsluta premium-versionen. Kan som väldigt trogen Spotify-användare säga att det LÄTT är värt 99 kronor i månaden att ha tillgång till så mycket musik!
    Ang Voddler så har Aftonbladet Plus ett erbjudande nu, om du går med där så får du en invite till Voddler.
    Kram Tanja

    SvaraRadera