lördag 24 april 2010

Hopp och studs!

Kanske inte så roligt att höra vad vi har gjort varje dag denna veckan så det blir bara en liten sammanfattning på det roligaste.

Direkt efter jobbet i onsdags så hämtade jag barnen på dagis och vi åkte direkt till barnens kusiner Stina, Harry och Alfred. Där lekte barnen hela eftermiddagen. Vi åt även lunch och fikade där oxå.

Igår ville barnen gärna åka till mormor och leka med några nya leksaker som hon köpt. Så barnen ringde och frågade om dom fick komma på eftermiddagen. Det fick dom gärna. Så vi gjorde iordning cyklarna och begav oss till mormor.
På kvällen var vi lite sugna på mat och vi frågade barnen om dom ville åka och köpa pizza. Vi har aldrig köpt hem pizza och ätit det tillsammans med barnen så det skulle vara roligt att testa. Hemmagjord pizza har vi ju gjort några gånger med barnen men aldrig köpepizza. Barnen tyckte att det verkade spännande så vi åkte in allihopa och köpte pizza på Bella Lanterna. Barnen tyckte det var riktigt gott. Efte pizzaätandet tittade vi på talang tillsammans.
Jag och Andreas har inte ätit pizza på flera månader för sist vi köpte pizza så låg vi och spydde hela natten och mådde skit i flera dagar efteråt. Sen dess har jag inte varit sugen på pizza och jag kommer då aldrig mer beställa pizza ifrån det stället iallafall. Nu efter flera månder så äcklades jag inte lika mycket av tanken på att äta pizza så det kändes okej. Så nu efter att varit en trogen kund hos denna pizzaria i minst 7 år så lämnade vi den bakom oss och skulle nu testa en ny pizzeria. Det blev, som det nämndes ovan, Bella Lanterna och det var nog en av de goaste pizzorna jag ätit. Riktigt goda och detta kommer nog bli det nya pizzastället. (Hoppas bara att man inte blir matförgiftad där oxå.)

Efter en sen frukost idag så åkte vi in och handlade lite färg till lekstugan och sen till Maxi för att handla lite mat.
Efter middagen började jag att måla lekstugan invändigt. Sen kom farfar och hjälpte Andreas att sätta ihop den stora och fula "besten" d.v.s studsmattan. Jag tycker förresten fortfarande inte om den... Den är livsfarlig, gigantiskt, ful och tar upp en stor del av trädgården. Men va gör det när man ser hur kul barnen tycker att det är. Det är så roligt att se dom hoppa och höra hur dom skrattar hela tiden. Då blir den helt plötsligt en bra lekplats, lagom stor och  lite fin och passar perfekt i trädgården. Men hönsmamma som man är så kommer måste jag ha ögonen på dom hela tiden när dom studsar. Man har ju hört att det har hänt så många olyckor med dessa studsmattor... Men hursomhelst så jag tror att barnen kommer få många roliga stunder i studsmattan. Och barnen är ju inte dom enda som tycker den är rolig...

Fixar iordning cyklarna inför vårens första cykeltur

Roligt att cykla
(Får höja deras sadlar såg vi sen för det glömde vi)

Hos mormor lektes det med den nybakade leran

Man måste ju göra likadant som talangerna i "Talang" gör

Innan "Talang" var slut så var det en viss dam som däremot var totalt slut och somnade hos pappa

Farfar tyckte det var minst lika kul som barnen att hoppa och studsa

Även pappa tyckte det var roligt


Kram Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar