fredag 6 augusti 2010

Hjärtat

Dagarna som gått har varit lugna. Vi har mest tagit det lugnt och förberett lite både inför morgondagens firande och inför resan på söndag.
Så det mesta är gjort och förberett inför kalaset imorgon och sedan har jag packat allt inför söndagens tripp till Öland. Känns bra.
Idag var det en bakdag. Det tar så jäkla längre tid än man tror faktiskt. Så det och en snabb vända till vårdcentralen är allt jag hunnit med idag faktiskt.
Vårdcentralbesöket var som vanligt för Casper. När vi i onsdags var och firade Josefin som fyllde år så verkar han har fått nått bett på vaden. Han sa inget förrän på kvällen och det var lite rött och verkade inte så farligt. Baddade det bara med lite salubrin. Igår märktes inte det heller nått så nämnvärt mer än att det var lite rött och hårt runtomkring. Men idag... Vid 15:30 när Andreas av en slump kollade på foten så såg vi att han var svullen runt bettet och även ankeln och foten och även lite blå vid ankeln. Så jag ringde VC och vi fick komma med en gång. Läkaren sa att det varit många inne i veckan som haft liknande bett och reaktioner. Det var bara att fortsätta badda det med salubrin och alsolsprit och sen hålla den i hög läge så mycket som möjligt. Fick även lite medicin för klådan. Vid 16:30 var vi hemma igen och jag kunde sen fortsätta med bakandet. Så det var en liten snabbvisit.

Jag kan inte fatta att mina småttingar är 4 år imorgon. Helt otroligt att man för 4 år sedan var gravid för sista dagen. Kommer fortfarande ihåg den sömnlösa natten då man bara ville att det skulle bli nästa dag, att barnen skulle komma och man skulle äntligen få bli MAMMA.

En liten rolig sak som jag kom att tänka på.
Häromdagen satt vi vid matbordet och vi kom in på samtalsämnet Hjärtat. Pratade om att hjärtat pumpar runt blodet i kroppen o.s.v. Vi visade var hjärtat satt och att om man håller handen på det så känner man hur det dunkar.
Sen säger Casper:
-Men mamma har ju sitt hjärta på ryggen
Han syftar alltså på min tatuering. Lilla gubben...hihi

Nu är det dags att sova. Man får ju vara pigg tills man ska upp och sjunga barnens val av födelsedagslåtar.
Clara valde "Ja må hon leva" och Casper valde "Vi gratulerar"

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar