söndag 15 augusti 2010

Öland och op-time

Som ni vet så har veckan spenderats i Öland. Det har varit en helt underbar vecka med fint väder och nöjda och glada barn.
Detta var vår vecka:
Söndag: Lådbilslandet
Måndag: Ölands djurpark (djuren och karuseller)
Tisdag: Ölands djurpark (lite djur, bad och karuseller)
Onsdag: Ikea och besök på Kalmar slott
Torsdag: Besökte Långe Jan och badade i havet hela eftermiddagen
Fredag: Ölands djurpark där vi bara badade på Pirate Island hela eftermiddagen.
Lördag: Gick på stan i Kalmar, badade i havet
Söndag: Åkte hem (hann med ytterliggare ett besök på Ikea innan hemfärd)


Här kommer bilder


Clara kör självklart en rosa bil.
Casper kör traktor

Den obligatoriska bilden på barnen och zebran

Karuseller är roliga
Denna gick dock lite sakta för Casper då han åkte allt som gick snabbt. Åkte t.o.m. Berg- och dalbanan 3 gånger!

Casper och Andreas

Clara älskar att klappa getterna

På Kalmar slott fick barnen klä ut sig
Casper är en blandning mellan riddare/prins och har även en prinsesskrona på sig.
Clara är självklart bara en prinsessa

Sitter som en riktig kung

Lilla prinsessan

Satt på kanonen på slottet

Vi när vi äntligen gått uppför Långe Jan
Barnen var jätteduktiga de 197 steg det tog att komma upp dit

Clara badar i havet

Liten glasspaus

På Pirate Island
Clara åker nerför rutschkanan och Casper är beredd


Imorgon är det äntligen dags för min operation. Jag är inte nervös ännu, men kommer säkert att bli senare. Jag är mer förväntansfull.
Som jag skrivit innan så gör jag detta för min skull och absolut inte för någon annan. Jag bryr mig inte det minsta om vad andra tycker om mig och mitt utseende.
Jag gör heller inte denna op för att bli smal. För det är inte det denna operationen gör. Den tar bara bort den överblivna huden som hänger efter graviditeten. Det är det och sen vill jag ha tillbaka mina magmuskler om nu inte ligger på sin rätta plats.
Bara för att jag gör detta och vill ha en finare mage innebär absolut inte att jag ser ner på någon annan oavsett utseende och kroppsform. Det hoppas jag verkligen att ingen tror. Sån är jag absolut inte och det borde alla som känner mig veta.
Nu ska jag ta och äta lite då jag ska fasta från kl.24:00 och fram till operationen. Kommer alltså varken få äta frukost eller lunch imorgon. Inte ens dricka. Puh, hur ska jag klara det?
Så imorgon kl: 12:30 kommer jag att anlända till Landskrona för operation. Önska mig lycka till!

Kram Tess

3 kommentarer: