söndag 29 augusti 2010

Vätska i magen

Dagen idag har varit någorlunda lugn.
Andreas kom hem lagom till lunch och vi tog det sen lite lugnt (vilket för min del innebar tvätt och annat).
På eftermiddagen åkte jag och mormor iväg för att plocka lite svamp. Det hade varit nån där innan och plockat en massa och lämnade i stort sett ingenting till oss. Vi hittade bara lite, lite. Och de hade jag, barnen och Andreas till kvällsmat. Jag åt det mesta då barnen inte åt det. Men det var ju jag glad för då jag älskar svamp!

En sak som jag märkte ikväll när jag duschade var att jag troligtvis har fått lite vätska i magen. Så typiskt. Jag som tyckte läkandet gick så bra. Men ack så fel.
Jag har idag tyckt att det inte kännts riktigt som vanligt i såret, då det har stramat en del. Alltså har magen varit lite svullen.
Anledningen till att man kan få vätska i magen är att man kanske gör lite för mycket och gör plötsliga rörelser. Det kan oxå bero på att gördeln inte sitter så hårt.
Jag har gördeln så hårt jag kan, gå inte att få den hårdare, men visst har den säkert töjts ut lite, då jag inte nu varit lika svullen som jag varit i början. Jag får säkert en storlek mindre i gördeln imorgon på återbesöket.
Sen vet jag ju att jag inte varit så stilla som jag borde vara. De senaste dagarna har man ju gjort mycket mer än man borde. Men barnen ska ju tas hand om så vad gör man...hihi
Som tur är ska jag ju på återbesök imorgon så jag får se vad dom säger.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. När min mamma snittades när jag föddes fick hon komplikationer efteråt med vätska och blod i magen/såret. Det pratades om att öppna och göra om osv, och det var hon inte så sugen på såklart. Hon fick då tipset (inte av läkarna, nejnej, de tror ju sällan på naturläkemedel) om att dricka daggkåpe-te, trodde inte på det, men det funkade för både blod och vätska försvann. Det kanske kan vara något för dig?
    Hoppas det blir bättre!
    Kram Tanja

    SvaraRadera