tisdag 1 september 2009

Hej hej bok!

Ja, då har helgen och lite till gått. Jag har inte skrivit nått för jag har helt enkelt inte haft mycket att skriva om. Det har inte hänt nått mer än att...

...både Andreas och jag var lediga i fredags och vi tog det lugnt här hemma. Mina glasögon gick dock sönder på torsdagskvällen, det var bågen som helt plötsligt gick av när jag skulle öppna dom... Så jag tog med mig Clara in till stan på fredagen, för att laga dom. Det blev reklamation så det tar nån vecka innan jag får nya, men hon limmade dom lite så de går att använda iallafall. Bra det för annars har jag lite svårt att se texten på tv:n=) Clara och jag passade på att köpa lite vantar och strumpor till båda barnen och sen en ny keps till Casper. Hans keps har varit borta i flera veckor och efter vi köpt en ny, så hittade vi självklart den gamla. Han hade gömt den väl och det var väl uträknat att han skulle få en ny kanske=)

... i lördags jobbade jag hela dan d.v.s. 13 timmar och Andreas var på nån lastbilsmässa, så farmor, farfar och Josefin var hemma hos oss och passade barnen.
Jobbade sen "bara" halva söndagen och sen var jag helt slut på kvällen.

... i går tog vi det lugnt och bara umgicks. Andreas var oxå ledig. Jag och mormor åkte in och handlade lite på kvällen.

... Andreas och jag har hunnit att titta på 3 hyrda filmer och ätit god mat tillsammans på kvällarna. Det har blivit nackostallrik., hemlagad thaimat, köttfärsmackor med sparris och bearnaisesås och igår pitabröd med goda tillbehör. Mina filmrecensioner kommer nog imorgon. Hinner inte lägga ut dom nu.

Idag har jag delad tur och är hemma nu emellan. Har hunnit med mer än vad jag brukar göra på delade turer. Vanligtvis vill jag bara sitta i soffan och titta på tv, de dagar jag skippar träningen och bara är hemma. Så tråkig är jag, men oj va skönt det är att ha tyst omkring sig, inga barn som springer och härjar och man är bara helt själv. Dessa delade turer är guld värda ibland.
Men idag åkte jag ner en runda på stan och köpte mig en ny väska och en bok -Män som hatar kvinnor. Vill verkligen se filmen, men nä jag ska läsa boken först. Så denna veckan ska det läsas så att filmen kan ses till helgen. Länge sen jag läste en bok, men tycker det är så avslappnande när jag väl gör det.
Åkte sen hem och plockade iordning, dammsög, duschade och här sitter jag nu framför datorn med mina köpta champinjoncreps. De är inte jättegoda, men dom går ner och det är ju tur att jag ska laga middag på jobbet sen.
Så nu har jag 1½ timme på mig innan jag ska vara på jobbet, så nu blir det -Hej Soffan och hej Boken!

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar