onsdag 23 september 2009

Köpte mig ett halvår

Idag var det dags för andra besöket hos den fruktade mannen d.v.s. tandläkaren. Det gick väl helt okej tills han började prata om att dra ut en visdomstand. Han frågade om han skulle göra det idag.
-Nää tack det är jag inte beredd på, sa jag
Så under resten av besöket låg jag och tänkte på nästa besök jag skulle tvingas göra. Men sen sa han att det inte var nån jättebrådska utan dom kallar mig om ett halvår. Vid förra besöket sa jag ju rent ut att jag hatade alla tandläkare och idag frågade jag om man kunde få nått lugnande när man nu skulle bli tvungen att dra ut den där tanden. Så jag ska få lite stesolid och det känns skönt att veta. Så först kommer jag att få en tid för vanlig undersökning och prata lite om stesoliden och sen bokar vi en tid för utdragningen. Det känns riktigt skönt för tandsköterskan är så gullig och förstående. Jag köpte mig iallafall ett halvår för inte skulle jag dra ut nån tand idag minsann.

Det var riktigt många hål att spackla i sovrummet så det hade Andreas gjort när jag kom hem från jobbet igårkväll. Jag har dock inte fortsatt måla idag och kommer inte göra ikväll heller.
Efter jag hämtat barnen på dagis gick vi till mormor och lekte lite. När vi kom hem därifrån var det direkt in i badet för barnen.
Nu äts det välling och snart är det läggdags.

Själv ska jag titta på Idol och lägga mig tidigt ikväll. Jag är riktigt trött och helgen och denna veckan har varit riktigt jobbig. Har redan jobbat 6 av 7 dagar och imorgon väntar ett långt 15 timmars pass. Men ser fram emot min 3 dagars ledighet efter kl. 22:00 imorgon.
Ibland känner man sig som en riktig superwoman evil grin smileys

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar