tisdag 8 september 2009

Katter som trivs

Igår hann jag bara jobba första passet innan dagis ringde... Casper var snorig och frös så han skakade när de var ute. Jag var ändå påväg hem, då jag hade tänkt att städa lite på mina lediga timmar, innan kvällspasset. Men istället hämtade jag en febrig Casper och vabbade resten av dan. Han hade över 39graders feber när vi kom hem och fick lite alvedon. Vi satt i soffan och mös och tittade på hans val av film, Thomas tåget. Vi lagade lite mat och satt faktiskt i soffan och åt tillsammans, fy, fy. Men annars hade han inte fått i sig mycket. Han tyckte det var mysigt, likaså jag.
Vid 14:00 åkte vi till dagis för att hämta Clara.
Casper satt/låg i soffan och tittade på tv större delen av eftermiddagen. Han blev lite piggare framåt 16-tiden när han fick andra dosen alvedon. Jag trodde han skulle sova nått under dagen, men han var vaken hela dan trots den höga febern.

Under natten försvann febern och han har varit pigg, glad och lekt hela dagen. Puh va skönt! Barnen har lekt och busat medan jag sakta, men säkert lyckats minska tvätthögen. Nu återstår nog bara två tvättar=) Och det är bara alla kuddar, sofföverdrag, kuddöverdrag, filtar, gardiner m.m. Vardagstvätthögen med alla kläder och annat växer under tiden. Så dags att prioritera det nu istället tror jag=)

Igår fick jag även ett roligt samtal. Det var av kvinnan som köpte Chino och Lovis. Allt har gått bra och dom verkar trivas. Lovis går efter dom hela tiden och lämnar dom inte ur siktet för en sekund. Ska alltid vara där dom är och kelar väldigt mycket. Hon är väldigt nyfiken på deras andra katter och vill gärna nosa på dom. Dom är dock inte lika intresserade ännu.
Chino är lite reserverad och har sina ställen han ligger och har uppsikt ifrån. Ett ställe på en bänk i köket och ett i fotändan i deras säng. Men han är inte rädd eller så, utan han stäcker ut sig och visar magen. Det är ju iallafall tecken på att han är avslappnad och ändå trygg. Han ska precis som Lovis alltid vara nära dom och följer efter dom hela tiden. Det går jättebra att klappa honom, men har hon klappat en av deras andra katter precis innan så ryggar han tillbaka lite. Han tycker inte om de andra katternas dofter riktigt ännu=)
Detta samtalet gjorde att jag kunde slappna av lite nu när jag vet att det faktiskt går bra och dom verkar trivas. Riktigt skönt!

Idag fick Andreas göra ett besök till Ikea och handla in lite förvaring till groventren. Det behövs snart när alla mössor, vantar, halsdukar m.m. kommer fram. Det fick bli en Expedit hylla med fyra fack. Tyvärr finns inte dom svarta lådorna jag vill ha till, i Älmhult. Så det får väl bli ett besök till Ikea-Kalmar snart istället.

Ikväll börjar Idol och då ska jag självklart sätta mig framför tv:n. Chips och dip ska ätas medan det skrattas åt de som gör bort sig totalt.
En dusch innan dess skulle ju inte skada så det får blir nu.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar