söndag 6 september 2009

Lyx med sovmorgon!

Helgen som gått har varit lite slapp och det som skulle blivit gjort, har helt enkelt inte gjorts.
Min tanke var ju kort och gott att ha en städhelg och fortsätta efter fredagens storstädning.

Tänkte att vi skulle starta med städningen tidigt på lördagen eftersom vi skulle iväg på eftermiddagen. Men igår morse fick vi en riktigt sovmorgon och det var ett riktigt bra tag sen sist. Clara vaknade väl nångång vid 03-tiden på natten och fick ligga jämte mig i sängen. Strax efter 06 vaknade Casper och vaknar han så "sent" så brukar det vara kört. Han fick oxå ligga jämte mig och hör och häpna!... han somnade minsann om! Så vid 8:57 vaknade jag, Andreas och barnen sov fortfarande. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra för jag var så himla pissnödig. Så jag försökte att gå ur sängen så tyst som möjligt så jag sen kunde krypa ner och lägga mig en stund till. Men där tog det stopp. Så fort jag rörde mig så hoppade Casper upp sittandes på sängen
-Va ska du mamma?
Så det var inte så mycket mer att be för, men det var iallafall lyxigt att kunna stiga upp så sent som klockan nio för en gång skull.
Iallfall så var det frukost, göra oss iordning, lite gröt till barnen innan vi åkte in till stan för att handla ett litet förråd med nässpray och sådär inför förkylningssäsongen. Åkte direkt vidare till min brorsa med familj, där vi åt, fikade och hade allmänt trevligt.

Dagen idag har varit otroligt seg och jag har inte alls orkat tagit tag i städningen. Vi har bara tagit det lugnt och umgåtts med barnen.
Senare på eftermiddagen kom min käre vän Martina och hon hade även med sig paket till barnen (försenade födelsedagspresenter) De fick varsitt sovset. Clara med Barbapappa och Casper med Blixten Mcqueen. De fick även varsin mössa, vantar och halsduk. Perfekta till hösten/vintern. Tack så mycket!
När Martina kommer hit brukar vi altid ha tacokväll. Ikväll var självklart inget undantag och den obligatioriska tacobuffen dukades fram. Lika mumsigt som vanligt.
Efter att vi tittat på en film åkte Martina hem och jag ska nu krypa ner i sängen och fortsätta läsa min otroligt spännande och bra bok. "Kvinnor som hatar män" för er som inte kommer ihåg att jag började läsa den förra veckan. Jag har iallafall kommit halvvägs så jag har siktat in mig på att kunna titta på filmen nästa helg. Ser fram emot detta.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar