måndag 21 september 2009

Operation sovrum på G!

Denna helgen har jag jobbat. Men inga 14 timmars pass iallafall. Jobbade "bara" halva dagar lördag och söndag.
Sen har vi bara varit ute och lekt i det fina vädret och varit och köpt en ny matta till vardagsrummet.
Inspirationen börjar komma tillbaka och det är tack vare nya mattan. Köpte denna gång en svart matta. Vi har inte kunnat ha det innan för katterna. Mattan piffade verkligen upp vardagsrummet så idag har jag fixat lite i vardagsrummet, bytt kuddfodral, bytt gardiner och lite småplock. Alltid lika roligt!

Igårkväll la jag fram mina planer för Andreas för vårat sovrumm. Är så trött på den tråkiga, fula, beiga färgen.
Jag sa: -Tänk dig VITT, SVART & TURKOST! Vita väggar, förutom en fondvägg mittemot sängen som blir turkos, turkost även en liten bit bakom sängen, nya svarta sängbord, vit lampa på sängborden, svart överkast (som aldrig används i och för sig), svarta krukor (där började jag tappa honom, så jag la ner alla mina tankar på småsaker)
Och vi har ju faktiskt redan vit färg så det räcker (tror jag). Så det är bara den turkosa färgen som ska köpas och de nya sängborden. Och så visade jag mina sängbord. Sen visade jag att den 5:e oktober är de på halva priset så han kan ju passa på att köpa dom då. Så lite färg och 2 nya sängbord för 198:- tyckte jag lät riktigt bra. Sa självklart att jag skulle göra allt förjobb med att tejpa lister, måla uppe vid taklisterna m.m.
Och hör och häpna gott folk! Jag behövde inte säga nått mer, han gick med på det och sa själv att vi kunde göra det till helgen som kommer. Jag blev lite förundrad och undrade hur detta kom sig. Så lätt brukar det inte vara. Så jag är lite på min vakt ifall han skulle komma med nått dumt förslag...
Men iallfall gick han ut i garaget och tittade på den vita färgen vi hade. Han trodde oxå att det skulle räcka. Yippie!!! Operation sovrum på G!
Så imorgon på min delade tur åker jag till färgaffären och köper min turkosa färg. Sen ska jag börja att måla lite. Det är tanken iallafall.
Sen började jag prata om mina planer för matsalen, groventren och hallen. Men det ville han inte lyssna på.
-Ett rum i taget tack, sa han
Så jag tar upp den diskussionen nån vecka efter att sovrummet är färdigt=)

Igår när jag jobbade ringde Clara till mig. Med alla hon pratar med så har hon ALLTID samma öppningsfras.
-ja ha en stooor dockvagn som ja fick av tony, anna å jonathan. osså ha jag 2 nappar en rosa å en vit, osså ha jag en docka som ja fick av mamma å pappa...
Sen fortsätter hon att prata om annat, men denna frasen börjar hon alltid med. Vet inte hur många gånger hon pratat med mig i telefon och med mormor och alltid är det detta hon säger först av allt. Det är bara att dra slutsatsen att hon älskar sin dockvagn, sina nappar till dockan och dockan=)
Det är så roligt att prata med Clara för hon slutar aldrig att prata. Hon sa att hon inte ville att jag skulle jobba utan vara hemma och leka. Och hon ställde en massa frågor om vad jag gör på jobbet, när jag skulle komma hem, varför jag inte var hemma och 20 frågor till. Jag tror jag sa till henne att ge luren till pappa 4 gånger, men hon säger bara aaa och fortsätter att prata på.
Min lilla smula=)

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Vad roligt att göra om lite. Vilka sängbord ska ni köpa? Skulle vara roligt att se före- och efterbilder också.
    Ha en fin dag! Kram Tanja

    SvaraRadera