fredag 18 september 2009

Var är inspirationen?

Har slutat jobba för dagen. 2½ timme är väl ganska lagom... mmm...
Men nu jobbar jg även imorgon och på söndag. Som tur är det bara mellan 8-15 båda dagarna. Så, så farligt är det ju inte precis. Klart att det alltid är tråkigt att behöva jobba när Andreas och barnen är hemma men så är det ju.

Idag efter jobbet gick jag en minirunda på stan. Jag hann med inredningsbutikrna i tegnergallerian. Köpte jag nått? Näää, det gjorde jag faktiskt inte! Vad är det som händer, det är ju inte det minsta likt mig? Har jag tappat min lust att shoppa eller har jag tappat suget efter inredning överhuvudtaget??? Jag har inte gjort nån förändring här hemma på superlänge faktiskt. Det har fått vara såhär. Jag har inte ens flyttat soffan 1cm på säkert 6 månader... För att undersöka detta närmare köpte jag en inredningstidning och hoppas på att inspirationen ska börja flöda igen... Återstår att se alltså.

Idag hämtade jag barnen vid 11-tiden och vi skulle hem och äta lite lunch. De fick välja på pizza (som blev över från igårkväll när jag då blev så sugen på detta) eller på pastasallad som var över från lunchen igår. Man kan ju tro att det är ett självklart val, men de är inte så förtjusta i pizza och valde pastasalladen båda två. Men jag blev inte ledsen för det. Sallad är ju nyttigare och sen blev det ju faktiskt så att jag kunde äta pizzabitarna istället=)

Ikväll är det fredagsmys med barnen och då ska det ätas lite tacos och titta på film -Rasmus på luffen. Ska bli mysigt!

Resten av eftermiddagen ska vi ta det lite lugnt. Dom är trötta och lite tjuriga efter en tidig dag på dagis. Sen tar vi väl och å ut och leker en runda när dom piggnat till.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar