onsdag 16 september 2009

- Men ja va ju tösti!

Igår hängde jag med min mamma på keramikparty. Visste inte att det fanns nått sånt, men det finns. Finns väl alla möjliga hemparty kanske. Jag fastnade för en jättefin lampa, men jag blev stolt över mig själv när jag faktiskt inte beställde den. Jag beställde ingenting faktiskt. Och det blev ju Andreas oxå glad över.
Jag har faktiskt inte alls varit på humör för shoppande de senaste veckorna. Jag skyller det på att jag inte varit helt pigg. Men nu när man mår som vanligt så kommer man nog igång igen (tyvärr säger väl Andreas).

Förra veckan när Casper var sjuk och mormor passade barnen så ringde jag för att höra hur de gick. Jag hörde Clara och mormor prata lite och såhär lät det.

Clara - Måmår, ja ska bara smaka ur Caspes glas.
Mormor - Nä, det tycker jag inte du ska göra. Casper är ju sjuk så det är inte så bra.
Clara dricker ändå och säger:
- Titta jag drack ju mormor. Titta jag blev ju inte sjuk ju!!! Detta sa hon i falsett och det lät så roligt!

När hon några dagar senare blev sjuk så skojade jag med henne och sa att -så går det när man dricker ur Caspers glas när han var sjuk.
Hon blev nästan gråtfärdig och sa -Men ja va ju tösti (törstig) och ville bara smaka ju!
Lilla gumsan!

Imorgon är det roadtrip tillsammans med Martina som gäller. Blir bara en kort roadtrip då målet är Halmstad och hälsa på Johanna och Kalle som fått sin lilla son Elton för några dagar sen. Barnen får vara hemma med farmor och faster J.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar