fredag 4 september 2009

Operation-storstädning påbörjad

Hade tänkt att bara vara hemma och börja städa direkt efter vi gått upp idag. Så blev inte riktigt fallet. Innan jag stigit upp kom jag på att -F-n vi har glömt att lämna filmerna vi hyrde förra veckan. Dom skulle ju varit tillbaka igår... jaha...

Så efter barnen ätit välling begav jag och barnen oss in till City gross för att handla lite och sen för att lämna tillbaka filmerna. Jag slapp betala hela summan för jag kom när dom öppnade idag. Snällt, men 60:- fattigare blev jag iallafall på grund av att man är lite tanklös för tillfället.

Men sen var det iallfall Operation-storstädning-bort-med-allt-katthår som gällde resten av dan. Mormor kom och hjälpte till. Vi tog en rejäl städning i barnens rum. Förutom det vanliga som att damma lite smått, byta lakan, dammsuga och torka golven så blev det även avsköljning av leksaker, extra noga dammning, dammsugning av lister, dammsugning av alla leksakslådor, tagit ner gardinerna för tvättning, och tvättat täcken och kuddar. Bara dessa rummen har tagit hela eftermiddagen. Men det är så skönt att deras rum är gjort. Caspers är ju viktigast då han sover i det ganska många timmar ju. TACK MORMOR!

Imorgon ska jag fortsätta "operationen" på övervåningen och ta allrummet och vårat sovrum. Får se hur mycket jag hinner innan vi ska iväg. Är nämligen bjudna på middag hos brorsan med familj.

Just nu ligger det världens hög med tvätt i tvättstugan. Jag har nämligen tagit ner alla gardiner, sofföverdrag, kuddöverdrag, sittpufföverdraj, fotöljöverdrag, köksstolsöverdrag, påslakan, kuddar m.m. i hela huset i väntan på att tvättas. Jag har hunnit tvätta 5 tvättar idag och det är säkert dubbelt så många kvar. Så de närmsta dagarna kommer tvättmaskin och torktumlaren gå varma.

Ikväll är det inget speciellt kul på Tv:n och då åker "The Shoebox" fram (Sex and the City för er som inte vet). Jag har köpt lite kräftstjärtar, gott bröd, olika ostar, kex och frukt som det alldeles strax ska njutas av. Hade väl passat med ett glas vin till detta, men då varken jag eller Andreas dricker vin så får det bli lite cider istället=)

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är med städandet och tvättandet! Skolådan åker fram även om det är nåt bra på teve här hemma :) Jag är beroende...
    Kram kram

    SvaraRadera