tisdag 29 september 2009

Mästerfotografen

dog grooming toolsGrattis till mormor Ingelöv som fyller 55 år idag!


Några dagar sen jag skrev men dagarna har gått så otroligt fort och det har varit fullt upp.

I fredags morse var det dags för barnens tandläkarbesök. De tycker ju om att åka till både doktorn och till tandläkaren så det var inga större problem. De tyckte det var spännande för det var ju precis som i "Anki och Pytte" när dom var hos tandläkaren. Casper fick sitta i mitt knä och han gapade med en gång och det tog kanske 40 sekunder sen var han färdig. Inga hål eller avvikelser och tänderna var så fina. Clara tog det lite längre tid för. Hon var ju tvungen att prata och berätta om vad Anki gjorde när hon var hos tandläkaren. Men vi fick henne att gapa tillräckligt länge för att det skulle räcka. Inga hål eller avvikelser där heller.

Hela eftermiddagen gick åt till att måla sovrummet. Bilderna ser ni i det förra inlägget.

I lördags åkte vi först till Andreas syster och man i Åkerby för att se deras framsteg i renoveringarna. Fick lite fika oxå.
Därifrån åkte vi direkt till mormor och morfar där vi firade mormor som skulle fylla 55 och så var det kräftskiva på samma gång.
Vi åt middag, fikade och på kvällen kom de underbart goda kräftorna fram.
Barnen var helt otroligt pigga och flamsiga. Inte konstigt med all läsk de fick i sig kanske. De busade med alla runtomkring och höll på ändå till 22:45 då vi begav oss hemåt. De somnade direkt i sina sängar och det gjorde även jag och Andreas scuba forum

Och lite sovmorgon fick vi på söndagen iallafall. Skönt.

På eftermiddagen i söndags åkte jag iväg på klädparty och köpte ett varsitt plagg till barnen. De är ju inte så billiga så jag tyckte att det räckte. Köpte en tunika/klänning till Clara och en robottröja till Casper. Men det var svårt att välja för det var flera fina och speciellt till Clara. Nästa gång får hon följa med och bestämma vilken hon tycker är finast. Hon är ju så noga med sina kläder och det är inte allt som passar den lilla damen precis. Undrar vem hon brås på? Andreas säger att hon brås på mig, men nja jag vet inte om jag håller med... smileys

Igår jobbade jag delad tur och Andreas var ledig och hemma med barnen. Men jag åkte hem på de lediga timmarna och köpte hem lite god frukost som vi smaskade på. Medan Andreas jobbade lite vid datorn så fixade jag och barnen med lite allt möjligt innan det var dags för mig att åka tillbaka till jobbet.

Några bilder från i lördags

Barnen vandrar omkring i Åkerby

Casper lånade kameran och fotade sig själv lite och då blev det såhär.

Övning ger färdighet och lördagens bästa bild på morfar och moster Emma togs av nyblivna mästerfotografen Casper.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar