måndag 1 mars 2010

Hängiga barn

Äntligen en dag då jag inte behövt käka piller. Jag har känt av huvudvärken lite, men har inte behövt ta några tabletter som tur är. Så idag har jag hunnit med en hel del här hemma.
Vi har fixat och ändrat lite i Claras rum så hon har fått ett eget pysselbord, fixat hallen här nere, satt upp hyllorna vid datahörnan, fixat i allrummet där uppe och hängt upp alla ramar som ska bli en liten "minnesvägg". Så imorgon ska jag försöka sätta i lite saker i ramarna.
Imorgon ska Andreas hämta en tv-bänk som jag hittat på blocket. Barnen har länge behövt en tv-bänk. Den som står där nu är egentligen ett soffbord. Den är väldigt låg, tål inte så mycket vikt och dvd.n, videon och boxern står nu på golvet och samlar damm. Där uppe har vi en tjock-tv som väger 70kg och nu finns det inte så många tv-bänkar att välja på till tjocka apparater. Jag har länge varit ute efter just den här tv-bänken (Ikea Bestå Jägra), men tyckt det har varit mycket pengar att köpa ny. Så nu dök det äntligen upp en sådan på Blocket, så det var bara att passa på.

Igår när jag var på jobbet så sms:ade Andreas på kvällen att Casper hade 38,5 graders feber och han sa att han hade ont på vänster öra. Så jag var inställd på att åka iväg med honom till vårdcentralen idag.
Men i morse när han vaknade hade han ingen feber och varken inatt eller på hela dagen har han haft ont i örat. Vi har frågat flera gånger, men han har inte haft ont. Tempen har varit lite förhöjd på både Casper och Clara men ingen direkt feber. Men de har varit förkylda, gnälliga, trötta, hängiga och inte som vanligt. Casper har ju fortfarande hosta oxå och har varit helt utslagen och legat i soffan och tittat på tv hela dagen. Har bara suttit i köket när vi ätit för att sedan lägga sig i soffan igen. Man blir ju så trött av att hosta så mycket och han får ju så ont i magen stackaren.
Så imorgon vabbar jag och är hemma från jobbet och jag hoppas att de får sova ut ordentligt inatt och att de är piggare imorgon.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Skönt att du slapp huvudvärken på din lediga dag o att det inte blev nåt mer för Casper o öronen....Hoppas de är piggare imon!!!!
    kramkram

    SvaraRadera