tisdag 18 maj 2010

Altanpynt

Barnen ville vara ute lite nu i eftermiddags och då passade jag på att fixa altanen lite. Har lite kvar att fixa, men några kort kunde jag ta utan att visa de hörnor där det ligger lite skräp...hihi 
De cerisa gardinerna köpte jag på Ikea förra veckan. Det har jag nog glömt att nämna förresten. Jag hade delad tur på onsdagen och fick då för mig att åka till Ikea. Så jag åkte och gick där alldeles själv. Eller själv och själv, det var ju folk i butiken men dom gick ju inte jag med såklart...hihi. Men det var så lugnt skönt och kändes lite lyxigt. Jag ringde Andreas och frågade om han ville komma till Ikea och äta lunch med mig. Om det inte finns nån som vet om det så kan ju nämna att Andreas jobbar i Älmhult och har alltså inte så långt till Ikea. Så lagom till jag var färdig så kom han och mötte upp mig och vi lunchade tillsammans. Det var lite mysigt att kunna göra det. Det har nog aldrig hänt.
Iallafall så hittade jag dessa gardiner, som jag tycker livar upp altanen lite. Då jag har mycket vitt inomhus så tyckte jag att det behövdes lite mer sommarkänsla och en massa färger på altanen.
Det är fortfarande lite småfix kvar på altanen, men det blir väl lite mer don och fix när solen kommer fram. Och den där heltäckningsmattan tycker jag inte om, men den får vara kvar då den är väldigt skön att gå på.


Nån som vill komma och sitta och njuta på altanen kanske?


Livar upp altanen lite iallafall

Clara sitter och ritar lite när regnet kom

Lilla myshörnan
Några fler lyktor ska upp i taket och en tygtavla ska sättas upp till höger

Tänk att sitta här på sommarkvällarna med en god X-ider i handen. Gött, eller hur?
(Jag dricker varken vin eller öl, så cider är det som slinker ner...hihi)


Kram Tess

4 kommentarer:

  1. haha...du ljuger...tequila då????;)

    SvaraRadera
  2. eller jag menar du dricker ju sprit oxå....;))

    SvaraRadera
  3. eller jag menar du dricker ju sprit oxå....;))

    SvaraRadera
  4. hehe okej, jag erkänner jag ljög. Tequila går nog oxå ner, men bara om du kör ett "race" med mig=)

    SvaraRadera