fredag 14 maj 2010

Nytt projekt

Igår på förmiddagen åkte jag in till Växjö för att träffa Kicki, en kompis som jag inte sett på väldigt länge då hon har varit bortrest ett bra tag och nu kommit hem. Vi träffades vid simhallen och vi gick en runda runt sjön och sen bidrog vi till nykterhetsrörelsen genom att ta en liten fika där. Det var trevligt att prata i kapp sig lite då vi inte träffats på så länge. 
Eftermiddagen tillbringades i trädgården. Andreas körde en sista gång med mossrivaren och jag och Emma hjälpte till att räfsa upp. Jag räfsade tills ryggen värkte och då tog Andreas över.
Men nu ska det förhoppningsvis den mesta mossan vara borta och nu efter att vi sprutat på Grass GTI så hoppas jag att det snart blir en fin och grön gräsmatta.

Casper var superduktig och hjälpte till med sin skottkärra, spade och kratta.
Som ni ser så är det nu mest bara jord kvar på gräsmattan.

Så duktig!
Självklart har han jobbarbyxorna på sig oxå.

Idag har jag börjat med ett projekt som ska bli klara denna helgen. Eller rättare sagt två projekt. Det innebär alltså målning och jag har idag gjort lite förarbete så nu blir det Andreas som får stå för resten. Mormor och Emma kom bort och hjälpte till en liten stund oxå.
Så detta kommer att ta hela helgen, men det kommer att bli sååå bra!

Kram Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar