tisdag 18 maj 2010

Projekt: Barnens rum

I helgen var det projekt "Barnens rum" som höll oss sysselsatta.
Clara har länge tjatat om att hon vill ha rosa färg på väggen i hennes rum och hon har påpekat säkert 30 gånger att hon inte tycker om tapeten hon hade i sitt rum. Hennes rum hade ju barnen som sovrum tillsammans innan och därför gjorde vi det lite neutralt när vi flyttade in.
Caspers har vi inte målat om alls utan det var så när vi flyttade in. Såg nu var det hål överallt på väggarna både från de som bodde här tidigare och de hål som vi har gjort när jag flyttat runt. Som en schweizerost kan man väl säga. Så det var dags för hans rum att oxå få en uppfräschning.  
I lördags började vi med att måla både Claras och Caspers rum vita, förutom där fondväggen skulle vara.
Jag och Clara åkte på förmiddagen in för att köpa färg till fondväggarna. Clara fick vara med och bestämma sin färg och det blev en jättefin mörk gammeldagsrosa. Till Casper tog jag en limegrön färg.
Men när jag kom hem så var jag nära tårarna. För så fort jag öppnade lockat till Caspers färg så såg jag bara GULT. Det var ju färgen jag valt, men det var inte alls som jag tänk mig. Bestämde mig nog lite för snabbt i affären och där såg den ju fin ut. Men här hemma såg den alldeles för ljus och gul ut. Så det blev ingen målning av Caspers fondvägg, då de hade stängt när vi väl bestämt oss för att vi skulle köpa ny färg.
Men Claras färg blev superbra när vi i söndags målade hennes fondvägg. Så jag inredde lite i söndags och även igår när jag hade delad tur och var hemma själv.
Igår åkte jag även till Flugger färg för att blanda om färgen till Caspers rum. Så efter lite provningar så fick vi till en färg som jag blev riktigt nöjd med. Så ny färg behövde vi som tur var inte köpa. Men Caspers rum hinner vi nog inte måla färdigt förrän på fredag, för när Andreas kommer hem från jobbet är det dags för barnen att sova, så nån målning hinns inte med på kvällarna.    
Men några bilder från Claras rum kan jag visa, öven om det inte är riktigt färdigt. Himmelsäng, hylla, nån tavla och listerna ska sättas upp.

Bilderna går och klicka på om man vill se en förstoring.

Hejdå min älskade tapet!... Snyft... I´ll miss you!
Detta var ju då min absoluta favvotapet, men absolut inte Claras. I hennes huvud är det ju bara rosa som gäller och då det är hennes rum så får hon bestämma.


Clara sitter och beundrar när pappa målar på den fina färgen som hon valt

I stort sett färdigt

Lilla skrivbordshörnan

Sänghörnan
Nu ser det lite tomt ut, men här ska det upp en himmelsäng som Clara själv bestämt och nån hylla oxå

Lekköket och leksaksförvaringen

Lekköket
Här är det oxå lite tomt och ska upp nån tavla här oxå. Måste bara hitta nån fin först


Kram Tess

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jätte fint tycker jag!!! från mamma (mormor)

    SvaraRadera