söndag 2 maj 2010

Brun gräsmatta

(Om det är några som försökt att titta på videoklippen i förra inlägget när dom inte funkade så är det nu fixat)

Igår efter fukosten begav vi oss ut till Bergkvara där Tony, Anna och Jonathan har sin husvagn uppställd.
Vi kom dit vi lunchtid. Vi grillade gott och efter maten gick vi en runda till lekplatsen, kollade på havet och gick en runda ibland stugorna och drömde oss bort att man själv hade en stuga precis vid havet. Härligt det skulle vara va!? Sedan tog vi och fikade lite, gick bort ännu en runda till lekplatsen och lekte och åt lite korv med bröd. Sedan var det hemdags för vår del. Det var en väldigt trevlig dag och det tackar vi för.
Hörde att vädret här hemma inte hade varit så bra och att det hade regnat en del. Vädret i Bergkvara var soligt och fint. Lite blåsigt, men det är det ju alltid vid havet.
Tyvärr glömde vi kameran så några bilder blev det inte. Tog kort med mobilen, men orkar inte leta efter sladden och lägga in dom...hihi

Idag har ju vädret varit fint och vi har tillbringat hela eftermiddagen i trädgården. Barnen har sprungit ut och in hela tiden, Andreas har kört med mossrivare och jag har räfsat lite (läs: jag har räfsat tills min rygg inte orkade mer). Det är väldigt frustrerande att inte kunna hjälpa till så mycket som man vill. Min rygg orkar inte det och jag får ont i stort sett med en gång. Så jag ringde min syster Emma som vid 18:30-tiden kom och hjälte till att räfsa. Andreas körde en andra omgång med mossrivaren. Efter jag lagt barnen och de somnat gott så gick jag ut och hjälpte Emma att räfsa upp allt från den andra omgången. Jag kan bara säga att min rygg värker och jag hoppas att jag kommer upp ur sängen imorgon...hihi
Vi har så ofantligt mycket mossa och det verkar ju aldrig ta slut heller. Men nu kan jag ju säga att det mesta nog är uppe för nu är vår gräsmatta i stort sett brun. Det är nästan bara jord kvar. Så nu ska vi köra på sånt där gräsgödningsmedel och jag hoppas vi får en riktigt grön och fin gräsmatta istället för mossmattan.
I år är det dags att ta tag i trädgården och gräva upp lite land, buskar och en häck som vi inte vill ha. Vi ska hyra en liten grävmaskin till detta. Smidigt och snabbt. Det får bli en helg nu framöver.

Imorgon jobbar jag delad tur och sen skulle jag jobba ett par timmar extra. Så det blir inte att jag åker hem på mina lediga timmar då det känns lite onödigt. Så jag får väl se vad jag hittar på. Åker väl till plantagen och köper lite gödningsmedel och sen det bästa medlet som finns för den där jäkla kirskålen som finns överallt i trädgården för tillfället.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar