tisdag 11 maj 2010

Opersonligt hem?

Idag är det delad tur och direkt efter morgonpasset åkte jag och handlade lite och jag passade på att stanna till vid bikupan. Har inte varit där på jättelänge och jag hittade en liten vas som jag fastnade för och tyckte den kunde passa bra i matsalsrummet. Så 15:- fick den vara värd.
Jag har fått för mig att mitt hem är lite opersonligt så nu försöker jag få in lite udda och gamla saker här hemma. Några saker har jag grävt fram och ligger nu för beskådning.

När jag var 5 minuter hemifrån så kom jag på mig själv att sitta och sjunga med till barnsången "Albertina". Då har jag haft på barnens skiva hela tiden och har inte tänkt på att det är barnsånger som jag glatt sjungit med till när jag kört lite här och där. Och detta utan barn i bilen... mmm... 

Såhär blev gårdagens pyssel med tavlorna

De är ju lite små, men passar bra där dom hänger ändå.
För er som märker det så flyttas denna fåtölj runt en del. Nu står den alltså här för tillfället 

Vasen som jag fyndade.
Står ovanpå en gammal bok från 1877 och som är från min farmor och farfar.

Detta är ett litet syskrin som även det är från min farmor och farfar. Det passar oxå bra i matsalsrummet.

Här står de alltså nu.

 
Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar