söndag 23 maj 2010

Helgen

Helgen har som vanligt gått fort. Alldeles för fort. Vart tar tiden vägen alltså?

Men en kort sammanfattning om helgen kommer här.
I fredags tog vi förmiddagen till att måla Caspers fondvägg. Den blev riktigt bra och jag är jättenöjd.
På eftermiddagen kom Tony, Anna och Jonathan på lite middag och fika. Barnen lekte bra både inne och ute. Mycket trevligt.

I lördags förmiddag åkte vi in till stan för att lämna några filmer. Vi passade på att köpa en varsin ny pyjamas till barnen, då jag märkte att dom faktiskt bara hade en kortarmad pyjamas i garderoben. Linnepyjamas har dom i och för sig oxå, men jag tyckte ändå som skulle få en varsin ny pyjamas.
När vi var och handlade ringde mormor och undrade om vi ville komma bort på lite grillning senare på eftermiddagen. Så vi cyklade dit och tillbringade eftermidagen/kvällen hos mormor och morfar.

Idag har vi varit ute i trädgården, rensat lite ogräs och bara lekt och hoppat på studsmattan med barnen.
På eftermiddagen inredde jag lite i Caspers rum och Andreas satte dit alla lister och målade dom oxå. Dom såg nämligen inte så jättefina ut när man satte upp dom igen. Men nu är dom som nya igen.

När barnen har lagt sig ska jag och Andreas sätta oss framför tv:n och äta lite bakad potatis med räkröra. Mumsigt!


Jonathan och Casper är uppe i skogen och vandrar

Barnen leker på studsmattan (och vissa tycker om att slicka nätet oxå...hihi)

 Denna pyjamas valde Clara

Och detta blev Caspers pyjamasval

Barnen ligger i solstolarna och "solar" sig...med filtar på sig...


Kram Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar