onsdag 5 maj 2010

Myrjäklar!

Jag tänkte att jag och barnen skulle sätta oss ner och ta det lugnt efter jag hämtat dom från dagis och efter jag plockat upp varorna jag handlat.
Men när jag höll på att packa upp varorna så såg jag en myra krypa på bordet. Usch va äckligt! Så jag kröp lite på golvet och hittade flera myror på listen. Dessa myror fick där och då lämna mitt kök och denna jord.
Så jag ringde anticimex som skickar några myrdosor till oss. Sen fick jag dammsuga och torka golvet grundligt. Själv tyckte jag att det var rent och fint på golvet innan, men myrorna har ändå lyckats hitta nån doft som dom vill smaka lite av.
Vi hade ju problem med myror för nått år sen oxå, men nu hoppas jag att vi kan stoppa dom tidigare.
Usch det kliar på hela kroppen och jag tycker det är myror på hela mig. Tycker det är så äckligt!

Annars har inget intressant hänt här. Jag har haft delad tur måndag, tisdag och jobbat till 13:30 idag.
Igår hämtade mormor barnen så de skulle slippa att vara två långa dagar på dagis på raken. Där lekte dom, badade och skämdes bort lite.
Nu har inte barnen alls lust att umgås med mig utan sitter och pärlar själva. Så nu ska jag sätta mig och pärla lite jag oxå.

Ikväll ska jag "springa" vårruset (läs: önskar att jag hade ork att springa vårruset, men kommer att gå i lugnan ro).

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar