söndag 30 maj 2010

Påkörning och Firanden

Känns inte som det har varit så mycket helg. Den har gått så otroligt fort.

I fredags var jag iväg med jobbet på en personlig assistentfest som kommunen faktiskt bjöd på. Så vi från jobbet träffades hemma hos A och förfestade lite, så där satt vi ute och pratade och hade trevligt. Jag hade faktisk fixat skjuts med min pappa så denna gången kunde jag dricka lite.
Sen tog vi taxi ner till kvarnhagskällan och åt, drack, dansade och hade riktigt trevligt! Mamma hämtade mig senare på kvällen. Tack till jobbarkompisarna för en mycket trevlig kväll!

Gårdagen gick så otroligt snabbt. efter frukosten åkte vi in till Babyproffsen för att handla presenter till gudbarnet Alfred som fyller år idag. Vi passade även på att kolla på nya bilbarnstolar till barnen då de nu behöver nya. Så vi hittade en som faktiskt var på kampanj som verkade jättebra så två sådana fick det bli. Så nu får vi ta och lägga ut de gamla på blocket och hoppas att man kan få ett par hundralappar för dom iallafall.
När vi precis parkerat vid babyproffsen och vi klivit ur bilen så guppar bilen till. Då var det en kvinna som körde på bilens framände lite, på vänstersidan. Hon svängde inte ut tillräckligt när hon skulle köra ut på parkeringen (det är väldigt trångt där måste jag säga). Men hon stannade direkt och Andreas och hon pratade och de bytte nummer och adress. Ingen av oss hade en sån där blankett i bilen så hon skulle skriva en hemma och skicka till oss på måndag. Hon verkade snäll, ångersfull och ärlig. Hennes tre barn (plus ett i magen) gick oxå ur bilen och sa: Smart mamma!...hihi Det syntes mer på hennes bil än det gör på våran. Syns inte så mycket, men vi får ju ta och lämna in den sen när försäkringsbolaget kontaktar oss. Det var ju hennes fel så det kostar ju ingenting som tur är.  
Sen så åt vi lunch på McDonalds och handlade sen lite på City gross. Vi var sen inte hemma förrän vid 16-tiden och satte då in bilbarnstolarna och körde bort till mormor och morfar på en blixtvisit och visade upp dom. Barnen var så otroligt stolta och kände sig riktigt stora när dom satt i dessa nya stolar. Det riktigt lyste om dom...hihi
Sen hade den dagen gått kändes det som. Jag somnade i och för sig i soffan efter kvällsmaten och när jag vaknade hade Andreas precis lagt barnen. Men det var skönt. Det blev bara en liten stund framför tv:n och sen läggdags.

Idag är det ju Mors Dag och jag fick sovmorgon. Jag vaknade vid 9, låg kvar en stund och sen sms:ade jag Andreas och frågade om jag fick komma ner (jag visste att jag skulle få nått litet paket på sängen). Jag fick alltså inte komma ner... Några minuter senare kom de upp och uppför trappan hörde jag barnen "sjunga ja må hon leva"...hihi. Iallafall så fick jag många paket. Jag fick en varsin teckning av barnen, en mugg där det stod "Världens Bästa Mamma", ett rosa blockljus och en snygg lykta (som jag ska ha på altanen). Sen skvallrade Casper om att dom bakad scones till frukost. Så vi gick ner och njöt av sconsen till frukost.
Efter lunchen ska vi iväg en runda till mormor för att fira henne lite och sen åker vi vidare till Alfred för att fira hans födelsedag. Vi ska vara där vid 17:00 så tyvärr kan man ju inte stanna alltför länge. Barnen ska ju upp tidigt till dagis imorgon. Förhoppningsvis så somnar dom i bilen påvägen hem. Så vi får ta på dom pyjamas innan vi åker hem.
Så denna dagen kommer oxå gå väldigt snabbt. Känns inte som vi har varit hemma nånting denna helgen.

Kram Tess   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar