måndag 10 maj 2010

Cirkus

Ingen direkt inspiration till att blogga just nu faktiskt, men jag ska göra en liten sammanfattning av helgen.

Vi höll oss inne i fredags och lördags då Casper var "sjuk" och gick på medicin. Jag skrev sjuk inom situationstecken för han har ju varit som vanlig och inte berörd det minsta av scharlakansfebern. Men vi höll oss inne för att han inte skulle ut och smitta andra. Nu efter flera dagar med medicin så ska han inte smitta och imorgon är det dags för dagis.
Han har dock börjat fjälla lite och det tycker han är lite obehagligt. Det kliar ju och speciellt då på snoppen, där det fjällar mest just nu. Stackarn.
Själv har jag jobbat i helgen. Innan jobbet igår var jag hos Martina och dit kom även Johanna, så vi åt lunch, pratade och hade det trevligt. Tack för det!

Igår hämtade mormor och Emma barnen för att ta med dom på cirkus. De har aldrig varit på cirkus och Clara tyckte det skulle bli kul när vi berättade det tidigare på dagen. Fegisen Casper var inte lika entusiastisk, men vi förklarade att det var ett jättestort tält där det skulle uppträda djur och där skulle det vara folk som gjorde konster och att det skulle finnas en clown oxå. I och med att man måste förbereda honom lite så visade Andreas några youtube klipp så han kunde se lite vad det innebar. Då verkade det inte lika farligt. Vi sa att han nog skulle tycka det var roligt.
De hade varit jätteduktiga med mormor och Emma, suttit stilla hela tiden och tyckt det var jätteroligt. Det enda dom var lite besvikna på var att det inte var några elefanter...hihi
När de kom hem på kvällen så sa Casper till Andreas "Ni sa att jag skulle tycka det var roligt och det tyckte jag verkligen"...hihi
Så det var mycket lyckat! Tack till mormor och Emma för detta!

Idag har vi tagit det relativt lugnt. Jag har fixat lite där hemma med renbäddning och lite pyssel.
Jag beställde ett par gratis tapetprover från Måleributiken för nån vecka sedan. Man får två tapetprover på 1m gratis och det utnyttjar man ju självklart. Så jag beställde två st i lila toner. Jag behövde nått som piggar upp hallen lite och där har jag ju just lila färg. Så idag hittade jag två små canvasramar i garaget som jag klädde dessa tapeter i. Blev jättebra faktiskt. Blir en liten bit över av varje tapet och jag tänkte jag skulle göra nåt annat roligt av detta sedan. Så fort jag kommer på vad bara.

Många planer i mitt huvud just nu. Jag har två stora projekt på gång och Andreas är faktiskt med på dom. Det innebär "bara" lite målning. Och nästa projekt är... gissa det ni...hihi

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar