lördag 7 november 2009

Bakdag och restaurangbesök

Gårdagen var lugn och vi hade en trevlig dag helt enkelt.
På förmiddagen bakade jag och barnen Gula rutor eller Silviakaka som dom oxå kallas. Super goda är dom iallafall!
Jag och Clara skulle in till stan och handla lite hade jag tänkt och så visste jag att morfar (min pappa alltså) skulle ta bussen in för att möta mormor i stan. Så jag ringde och frågade om han ville åka med oss istället. Han skulle på stan och äta lite kinamat innan han mötte mormor, men ville gärna åka med oss. Och vi blev oxå sugna på kinamat och därför åkte även Andreas och Casper med.
Barnen har aldrig ätit sådan mat, men det gick ändå okej. Clara smakar ju allt så henne var det väl inga större problem med. Casper däremot vågar aldrig smaka nått nytt. Men han åt iallafall några köttbitar. Men dom hade båda problem med att sitta stilla. Mycket att titta på när det är ett nytt ställe tydligen. Dom har ju facinerande "kinakonst" och det är mycket roligt folk att kolla på. Klart att det blir svårt att vara koncentrerad då=)

Senare på eftermiddagen bakade vi bröd/formfranska. Det var en annan bloggare som bakat dessa bröd och hon tyckte var riktigt gott. Så jag ville oxå testa. Och jag kan ju säga att det var supergott!!! Smidigt att göra var det oxå. De kommer att bakas ofta här hemma kan jag ju meddela. Recept formfranska klicka här



Här har vi två som varit i kylskåpet där Clara snattat en chokladboll och Casper ett kex.
Sen gömmer dom sig under bordet i hopp om att dom inte ska bli påkommna...

Casper flyger.

Barnen hjälpte till att baka bröden.

Svårt att baka med vantar på sig.

Såhär fina blev bröden.


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar