tisdag 10 november 2009

nöffnöffsprutan och utomhusbad

I söndags firade vi Fars dag. Vi firar inte det speciellt mycket, men jag och barnen gick upp och och dukade fram frukost och slog in ett varsitt paket till Andreas. Han fick strumpor, som alltid är behövligt och en väldoftande (och dyr!) deodorant.
Vid lunchtid åkte vi till min pappa och mamma och åt middag och senare på eftermiddagen åkte vi till Andreas föräldrar för att fika lite.
Efter barnen somnat satte Andreas och jag oss i soffan och tittade på film. Som vanligt kan man tänka, men... det är ju mys!

Igår var både jag och Andreas lediga, men vid lunchtid åkte jag in till stan.
Först för att ta svininfluensasprutan mellan 13-14 och sen för att vi skulle ha personalfest vid 16:30-tiden.
Sprutan gjorde inte alls ont, men senare på kvällen kom värken i armen. Det spändes och kändes som man tränat 3 tuffa Body Pump pass på raken och hade sån träningsvärk. Så öm och spänd var man i armen. Idag är det dock bättre och den är bara lite öm.

Ingen ide att åka hem emellan så jag åkte och handlade lite och sedan åkte jag till min kompis Martina och umgicks och pratade lite.

Personalfesten hade vi ute på Annevik och som vanligt så är det en del som blir sjuka eller "bangar ut"=) Men vi var iallafall 8-9st och vi hade det riktigt trevligt.
Jag och två till badade i den vedeldade tunnan utomhus och det var så otroligt skönt trots att det var kallt ute och småregnade lite. Där satt vi i det nästan 40gradiga vattnet i över en timme och bara njöt.
Jag hade inga badkläder med mig då jag inte hade några planer på att bada. Men det såg så skönt ut när de två andra låg där att jag inte kunde låta bli. Så jag slank ner i linne och trosor=)

Idag är jag otroligt trött. Kom hem vid 23:30 och gick och la mig direkt. Hade väldigt svårt att sova. Både p.g.a. armen och för att jag helt enkelt inte kunde slappna av. Jag låg och lyssnade på Clara som pratade i sömnen och tänkte att hon säkert kommer att vakna närsomhelst.
Men tillslut somnade jag, men det blev inte så länge. Clara vaknade och skulle ligga jämte mig. Fick svårt för att somna igen. Så mycket sömn känns det inte som man fått inatt.

Casper började förresten få hosta igen natten till lördagen. Men det har hållt sig i skick med hjälp av andningsmasken och medicin. Börjar redan bli bättre och inatt hostade han ingenting utan sov i sin säng hela natten.

Nu leker barnen så bra så jag ska passa på att sätta mig framför tv:n en stund innan det är dags att börja med maten.


Här sitter vi i vedtunnan och njuter.
Inte den bästa bilden kanske, men men...

Kram Tess

3 kommentarer:

  1. Shit, vad snygg du är!!! /A

    SvaraRadera
  2. haha...det var en snygg bild...=)
    kram lotta

    SvaraRadera
  3. vad underbart! tycker att din blogg blir bättre och bättre, så nu är jag inne varje dag!
    Puss

    SvaraRadera