tisdag 17 november 2009

Beslutsångerst

Nja det har ju inte blivit så mycket skrivit på några dagar nu, men så är det ju ibland.

Helgen som gått var det jobb för min del. Jag jobbade i lördags kväll mellan 15-22 och söndag mellan 8-15. Sen jobbade jag delad tur igår. Barnen och Andreas var hemma och tog det lugnt. Barnen har varit lite småförkylda i veckan och Casper hade krupp natten till lördag och nu har han bara lite hosta. Därav den lugna helgen. Går ju inte att fara hit och dit när han är sån.

Idag är jag äntligen ledig och det blir en lugn dag.
Barnen vaknade vid 6 i morse, men somnade som tur var om efter en halvtimme och sov sen till 8:50. Så de är utvilade och pigga änsålänge.
Mormor kommer på besök lite senare. Hon ska äta middag hos oss och leka lite med barnen.

Nu har jag äntligen bestämt mig angående svininfluensasprutan till barnen. Jag har haft en sån himla beslutsångerst och har velat fram och tillbaka jättelänge. Jag är egentligen emot det, men vi har bestämt oss och barnen ska ta den iallafall.
Jag resonerar såhär: Hade inte Casper haft sin astma så hade jag inte gett barnen den. Men nu har han ju detta, vilket är en risk.
Jag vet att dom nu kommer få minst ont i armen av sprutan, vilket jag inte ser fram emot. Men om jag inte ger den och dom sen skulle få influensan och bli superdåliga eller värre så skulle jag aldrig förlåta mig själv. Så därför ger jag dom den.
Dom ska ta den på torsdag. Passar bra för då är jag ledig torsdag-måndag. Oj va skönt nu när jag tänker efter.

Andreas ska på kurs torsdag-söndag så det blir en ensam helg för mig och barnen. Han är i och för sig hemma på kvällarna, men ändå... Jag och barnen får väl ta och hitta på en del så dom inte blir alltför rastlösa. Blir väl nått besök hos mormor och morfar iallafall.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar