måndag 30 november 2009

Hjälpredor?

I lördags vid 10-tiden kom farfar för att passa barnen. Farmor och faster skulle komma lite senare.
Jag och Andreas åkte till Karlskona där vi skulle möta upp hans jobbarkompisar med respektive. Vi var sammanlagt 7 pers, då det bara är 4 pers på hans jobb.
Vi möttes utanför Boda Borg där vi hade lite aktiviteter. Det var riktigt skoj. Det var tjejerna mot killarna.
Sen åkte vi vidare till Ronneby Brunn där vi checkade in och på våra rum gjorde vi oss iordning för kvällen.
En liten avvikelse var att när jag öppnade min packning och skulle ta på mig kläderna för kvällen så saknades det ett par mörkrosa strumpbyxor. Dagen innan hade jag packat min väska med de kläder jag skulle ha på mig på kvällen. Men nån gång i fredags kväll eller lördags morse hade en viss Clara Lönnqvist varit i min väska och tydligen tyckt att mina mörkrosa strumpbyxor var väldigt fina. För dom var nämligen inte med i min packning när jag skulle ta på mig dom. Irriterande till max. Det var bara tur att jag faktiskt hade ett par gråa oxå. Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Jag frågade henne igår när vi kom hem och hon sa att hon ville prova dom men dom var lite för stora. Jag hittade dom i vardagsrummet tillslut. Men väldigt frustrerande att inte kunna ha på sig det man från början tänkt. Men det blev ju bra ändå tillslut...hihi
Vi hade lite förfest på chefens rum där han dukat upp med öl, cider, vin, whiskey en massa snacks m.m.
Sen gick vi ner för att äta julbord. Mitt andra julbord för i år och Andreas första. Det var gott! En massa god mat, trevlig personal och en helt okej underhållning. Det enda var att det var lite trångt mellan borden kan jag tycka.
Efter julbordet gick vi upp på chefens rum igen där vi hade mellanfest.
Sen gick vi ner igen för att kolla in "discot". Det var inget vidare, så vi gick till ett annat uteställe precis jämte. Där var dock alla mellan 18-20 och det var inget för oss. Jag och Andreas gick upp på rummet och somnade gott. Fick en skön sovmorgon utan avbrott ändå till kl 9:00.
Sammanfattningsvis så var det en mycket trevlig helg med god mat, trevligt sällskap och sen kan man ju inte klaga på att den var helt gratis och vi har inte ens behövt öppna plånboken...hihi

Så efter sovmorgonen körde vi hemåt mot Åryd och möttes av 2 glada barn, som hade haft mycket trevligt med farmor, farfar och faster.
Farfar hade då sovit över hos oss och han hade haft en lugn natt som tur var.

Vi började direkt med att laga middgag när vi kom hem.
Sedan började vi med att sätta upp julstjärnorna i fönstrerna. Vi tyckte att vi ville ha andra i köket så efter Andreas tvättat bilarna åkte vi allihopa in till City Gross för att köpa ett par nya. Det blev två svarta. Passade riktigt bra i köket.

Idag är jag ledig och jag och barnen har renbäddat, tvättat och fixat och donat lite här hemma. Dom är riktigt duktiga på att hjälpa till och tycker att det är roligt att hjälpa mamma med tvätt, dammtorkning, dammsugning och annat som tillhör städningen. Alltid trevligt med lite hjälp, men dom kan ju tycka det är lite för roligt och springer omkring och jagar varandra med riktigt blöta trasor så det blir blött överallt. Men man tar tacksamt emot den hjälp man får ändå...hihi

Snart är det dags att laga lite middag så...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar