måndag 2 november 2009

Laktosintolerans?

Delad tur idag igen... Men idag känner jag inte att jag orkar eller har lust att sätta igång med nått projekt. Eller nja, jag försökte men efter 40 min så la jag av. Får ta upp det en annan dag. Kanske tar igen det på onsdag då jag har ytterliggare en delad tur på schemat.
Det jag började med iallafall var en liten "minnesvägg" i barnens allrum. Köpte ramar igår som jag ska sätta in lite minnessaker såsom deras första bodysar, deras första strumpor, nappar, sjukhusband, grattiskort och lite sånt. Det pysslade jag med och det blir nog bra när det är färdigt. Får se hur lång tid det tar bara.

Helgen har varit lugn och skön.
I fredagseftermiddag åkte jag, barnen och mormor in till CityGross och handlade och hyrde sen några filmer. På kvällen åt jag och Andreas lite god mat och tittade på en av filmerna.

På lördagen var det ju toppenväder. Jag och barnen tog en promenad med mormor. Vi möttes vid Årydssjön och gick vid masugnen och sen ut till en liten Ö, som det nyligen har byggts en bro till. Andreas var hemma och tätade altantaket lite under tiden.

Hela söndagseftermiddagen gick åt till Ikea besök. Det var jag, Andreas, barnen och mormor som åkte.
Vi var mest ute efter ett lekbord till Caspers rum, så han kan sitta och leka med sitt lego och lite så. Slippa sitta på golvet hela tiden.
Så det köpte vi ett och sen hittade jag lite tyg, ljus och ramar.
Det tar tid och lite stressande att ha med barnen, men det gick ändå ganska bra. Det var Casper som blev lite trött på slutet och ville bara hem.

Casper har haft lite problem med sin mage i några veckor nu. Han har lite då och då klagat på magont. Men det har gått över efter en stund. Men natten till idag var jobbig för honom. Han vaknade när vi skulle gå och lägga oss och hade jätteont i magen. Hela natten låg han jämte oss och han hade så ont i magen och kunde inte slappna av och sova stackaren. Jämrade sig och jag och Andreas turades om att massera magen och det hjälpte. Han vaknade lite då och då med magont.
Idag så fick han gå till dagis, men jag förklarade hur natten hade varit och att dom skulle ringa om han fick jätteont i magen.
50min innan jag skulle börja jobba ringde dom och sa att han inte ville äta och hade jätteont i magen. Jag hämtade honom och åkte med båda barnen till mormor. Hon kunde som tur var ha barnen till Andreas slutade.
Jag ringde till vårdcentralen där de tyckte det lät som laktosintolerans. Så fr.o.m nu ska vi testa utan mjölkprodukter i en veckas tid helt enkelt. Om magen har blivit bättre så ska vi sen testa med vanlig mjölk igen och se om han får ont igen. Får han det så är det ju troligtvis det.
Så det återstår att se helt enkelt.
Att han alltid ska få allting alltså. Clara är alltid frisk som en nötkärna och han får allting tycker jag. Stackaren.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Tråkigt att Casper har haft ont i magen, hoppas att det redan är bättre! kram Anna m familj.

    SvaraRadera