lördag 28 november 2009

Öronont

I torsdags när jag jobbade ringde dagis. Clara hade feber. Jag hade lite svårt att komma ifrån jobbet då jag bl.a. hade en brevidgång. Så jag ringde mormor som tur var, var ledig. Hon hämtade henne och Casper fick vara kvar.
Jag skulle varit på jobbet till 22:00, men det blev en kortdag till klockan 13:00 istället.
Jag hämtade Casper och sen Clara och körde hem och mös i soffan. Clara klagade på värk i vänster öra. Jag ringde vårdcentralen, men de hade självklart inga läkartider. Så jag skulle återkomma nästa dag om hon fortfarande hade ont.
På fredagen hade febern försvunnit, men hade fortfarande lite, lite ont i örat. Så jag ringde och fick komma dit på förmiddagen.
Casper lämnades av hos mormor. Det är lugnast så... hihi
Hon hade iallafall öroninflammation. De brukar nuförtiden inte ge penicillin till barn över 2 år. Men nu var det så pass att det kunde spricka närsomhelst. Så hon fick Kåvepenin.
Hon hade inte ont i gårkväll och har inte nämnt det mer. Skönt.

Igårkväll hade vi barnvakt i min syster Emma och hennes pojkvän Emil. Jag och Andreas åkte in till stan för att ha en trevlig kväll med min kompis Martina och hennes pojkvän Uffe. Vi var först och bowlade. Hur gick det på bowlingen då? Jag kom inte sist!!! Det gjorde Andreas!!! hihihi. Jag blev glad, han blev inte jätteglad...hihi
Sen gick vi vidare till Bella Lanterna och åt middag. Det var supergott och jag rekomenderar det. God mat och trevlig personal.
Vi tackar Emma och Emil för att dom var barnvakt och tackar Martina och Uffe för en mycket trevlig kväll!!!

Nu sitter jag och Andreas i bilen påväg till Karlskrona. Vi ska möta upp de på Andreas jobb och ha lite trevligt och på kvällen ska vi på julbord. Sen ska vi sova över där. Ska bli skönt med en lugn natt utan några barn som kommer in på nätterna och sen en skön sovmorgon.
Barnen passsas av farmor, farfar och faster Josefin. Sen ska farfar sova över själv och ha dom tills vi kommer hem.
Denna helgen är vi alltså lite bortskämda med egentid både på fredagkvällen och sen nu när vi ska iväg. Får ta och njuta ordentligt för det är ju inte så ofta det händer precis.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar