torsdag 5 november 2009

Rädslor

Snön kommer... alltså vintern kommer... Jag är inget riktigt fan av snön och vintern precis. Jag tycker den är fin när den ligger på marken, samtidigt som solen skiner. Då är det vackert. Men jag tycker inte om när det snöar, slaskar och är halt på vägarna. En av mina värsta rädslor är att köra av vägen eller krocka för att det är halt ute.
För att inte tala om att gå ut och gå när det är halt!
Jag kom ihåg en gång på gymnasiet när jag skulle gå hem till min farmor och farfar som bodde i närheten av skolan. Det var snö och sån där packad snö, som är ishal ni vet. Jag halkade och ramlad och fick så satans ont i armen. Jag fortsatte med tårarna i ögonen och hoppades att ingen såg mig. Det skulle ju varit pinsamt, tyckte man. Tror ni inte att jag efter kanske 100m ramlade en gång till. Hade lika ont i armen och jag fortsatte till farmor och farfar. Jag sa inget när jag kom fram för det går väl över trodde jag. Men efter en stund skulle jag ta och skära lite bröd, men jag hade ingen kraft i armen eller handen överhuvudtaget. Då berättade jag för farmor och farfar att jag ramlat och hade ont i handleden. Så pappa fick åka från jobbet och sen kom mamma och vi åkte till akuten. Det var en spricka i vänster handled och gips blev det då. 3:e gången jag fick en spricka i vänster handled.
Första gången var jag kanske 8-9 år och det var på sommarlovet när jag och en kompis sprang genom vattenslangen. En blöt gräsmatta blir ju såklart hal. Det sommarlovet förstört medgips i flera veckor..
2:a gången var när vi skulle springa över skolgården till fotbollsplanen, på en gympa lektion. Jag snubblade och ramlade pladask. Detta var ett par dagar innan sommarlovet så på skolavslutningen så satt jag där med gips igen.
Så 3 sprickor i samma handled har jag haftoch jag är livrädd för att halka på vintern så det blir en 4:e. (Jag springer inte längre på våta gräsmattor och inte heller så fort på asfalt heller så det är jag inte speciellt rädd att halka på)
Jag håller hårt i nån om det är halt. Skulle båda ramla så ramlar jag förhoppningsvis på den andra och då blir det lite mjukare.

Detta var bara en parantes.

Gårdagen och idag har jag jobbat. Idag jobbade jag "bara" till 16 så jag hämtade barnen på "Kotten". Casper blev först lite ledsen för han ville att jag skulle hämta honom på "Lille Skutt" istället. Dit går dom kl. 17 då de har gemensam stängning. Där hämtar ju alltid pappa. Men det gick snabbt över.

Denna helgen är långhelg för Andreas och ännu längre för mig. Andreas är ledig fredag-måndag och jag jobbar inte förrän på onsdag nästa gång. Så 5 dagars ledighet ser jag fram emot. Vi har dock inget planerat.

Nu sover barnen och jag ska börja laga lite mat. Nachostallrik blir det idag och sen ska vi titta på en film.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar