tisdag 17 november 2009

Picknick i det gröna!

Ikväll överraskade jag och barnen Andreas med en picknick när han kom hem från jobbet.
Vi gjorde iordning picknickkorgen med plättor, mimosasalladsmackor, yoggi, vindruvor och saft. Detta fick alltså bli kvällsmaten idag. Packade självklart ner picknicktallrikarna och muggarna oxå. Annars vorde det väl ingen riktig picknick.
Barnen hjälptes åt att lägga ut filten på "gräsmattan". De såg fram emot picknicken hela dagen när jag berättade om min ide vid lunchen innan idag. Iden fick jag igår tack vare ett mjölkpaket på jobbet. Det var fyra förslag på vad man kan göra en kall höst/vinterkväll och detta var ett av förslagen. Det lät lite mysigt så det fick det bli.
Det blev en riktig mysig kvällsstund.
Såhär såg det ut.


Casper sitter på filten i "gräset", väntar och tittar i picknickkorgen


Barnen väntar på att Andreas ska komma upp.
När han väl kom upp så skrek dom:
-Välkommen till picknicken!
Barnen åt upp i stort sett alla 26 plättorna. Jag och Andreas fick enbart smaka några.
Vi fick äta mackorna och yoggin istället.
Kram Tess

1 kommentar: