torsdag 19 januari 2012

Förvarning om gnäll

Bara så ni vet... Detta är ett gnäll inlägg och för er som inte vill höra något gnäll får såklart klicka ner och återkomma om några timmar istället.

Jo, nu tänker jag alltså bara skriva av mig lite här. Man måste ju ventilera sig ibland.

Idag är en sån där riktigt kass dag. En dag då jag mår som sämst, inte vet vad jag ska ta vägen, känner att allt är bara för mycket och känslorna bara sväller över.
Allt är bara för mycket nu. Det har varit mycket som hänt både privat och när det gäller jobb och hur man än gör så går det ena lite ut över det andra ibland.
Och det är en del att oroa sig de kommande månaderna oxå. Vilket gör att man just nu inte ser något slut på allt.
Det är för mycket helt enkelt och jag vet inte hur länge jag orkar hålla upp den här fasaden som jag gör.
Låtsas att allt är bra och vara en glad person både privat och på jobbet.
Jag är ju inte en sån som säger till någon när jag inte mår bra utan kör med den här glada fasaden istället. Känns ju så mycket enklare liksom.
Jag vill bara umgås och prata med människor som verkligen bryr sig om mig och mitt liv. Inte människor som frågar hur man mår bara för sakens skull, men som sen i själva verket egentligen inte bryr sig. Sådana människor kan jag vara utan.

Sen att jag igårkväll fick ett inte så kul samtal och att det blev ytterligare en sak att tänka och oroa sig för hjälpte ju inte till.

Nu sitter jag här på jobbet med klump i magen p.g.a allting och vill egentligen bara hem och krypa ner under täcket och sova några dagar. Men riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte. Det är ytterliggare 11 timmars jobb kvar innan jag kan gå hem, krypa ner och iallafall kunna få några timmars sömn.

Puh...

Jag måste försöka och tänka på allt positivt istället, men det är inte alltid så lätt som det låter.
Men imorgon har jag iallafall några saker att se fram emot.
* Jag är ledig!
* Ska hämta ut min beställda ring från SoHo som nu har kommit.
* Ska ut och äta och titta på Lakers på Stars and Stripes med finaste Martina och hennes sambo.

Och det är dom sakerna jag får tänka på för att orka denna dag.

-På språng

1 kommentar: