lördag 28 januari 2012

Tummen mitt i handen

Målningen i Caspers rum är färdig.
Och vilken beslutsångest han hade när han skulle välja tapet idag då. Det tog en låååång stund innan han tillslut bestämde sig för en tapet i affären. Det blev tillslut en fin fototapet och den kommer bli så bra. Resultatet får vi i.o.f.s. se imorgon, men jag ser redan nu att det kommer bli bra.


Han ska ju såklart inte sova och bli hög av alla dessa färgångor som är i hans rum nu, så ikväll har vi två överlyckliga barn som får ha en liten "sleepover" hos Clara.


Och har ni hört talas om  uttrycket "tummen mitt i handen"? Jag har uppfunnit ett nytt... "skruvmejseln mitt i handen". Men de båda har samma innebörd...att man är en liten klant och borde inte beblanda sig med saker såsom skruvmejslar, hamrar m.m.
Så kan det gå när Therese håller på att skruva ihop de där jäkla Malmbyråerna. Jäkla skruvmejsel!
Måste Ikea packa möblerna sådär!? Hade gärna betalt liiite mer för att få dom iallafall lite mer ihopmonterade. Vet ni hur lång tid det tar att skruva ihop 10 byråer? Och hur ömma händerna blir av allt skruvande? Men högen minskar och nu är det bara 7 st kvar att skruva ihop. De tar vi imorgon. Lätt som en plätt vettni!

Men iallafall... som ni ser så blev det ju faktiskt bara ett litet, pytte, ytte minimärke. Men svider gör det för det!
Imorgon kanske jag får ett likadant märke i höger hand... Haa! Ja, då kan ni ju kalla mig Jesus vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar